به گزارش اکوایران، در هفته اخیر روند شاخص کل بورس تهران در مجموع صعودی بود و خروج پول حقیقی نیز متوقف شد.

در روز شنبه شاخص ریزش کرد و 23 هزار و 324 واحد پایین آمد و 732 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. این روند از روز یکشنبه تغییر کرد. شاخص 4 هزار و 784 واحد صعود کرد و روز دوشنبه نیز شاخص بیش از 15 هزار واحد افزایش پیدا کرد. در روز سه‌شنبه نیز شاخص 12 هزار واحد بالا آمد. در دو روز دوشنبه و سه‌شنبه پول حقیقی به بازار وارد شد.

روز چهارشنبه شاخص 15 هزار و 164 واحد رشد کرد. بدین ترتیب، در پایان معاملات چهارشنبه، شاخص کل 24 هزار و 628 واحد بالا‌تر از هفته پیش ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس مثبت یک درصد شود. شاخص هم وزن نیز که مانند شاخص کل در 4 روز متوالی روند صعودی داشت، در پایان هفته نسبت به هفته پیشین 27 هزار و 818 واحد بالاتر ایستاد و بازدهی مثبت 3.6 درصدی را ثبت کرد.

با آنکه تنها در دو روز شاهد ورود پول به بورس بودیم، اما در مجموع تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت بود.

با این حال روند تغییرات ارزش معاملات خرد در دو روز پایانی هفته نزولی بود. میانگین ارزش معاملات خرد بورس در هفته اخیر 12 هزار و 607 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 14 هزار و 364 میلیاردی هفته پیشین، کاهش 12 درصدی داشته است.

یکی از عوامل رشد بازار در این هفته گزارش‌های سالانه شرکت‌ها بود. برای مثال در روز دوشنبه نماد وبملت که گزارش عملکرد آن نشان از جهش درآمدها و سودآوری آن داشت، به تنهایی 3 هزار واحد شاخص را بالا کشید، بیشترین ورود پول و بیشترین ارزش معاملات بازار را داشت. اما گزارش‌های کدال تنها عامل اثرگذار بر روند بازار نیست، افزایش قیمت دستوری لبنیات تغییرات قیمت سهام شرکت‌های مربوطه را صعودی کرد و روز چهارشنبه تخت تاثیر نامه رئیس مجلس به ابراهیم رئیسی نمادهای شیمیایی و پالایشی سبزپوش شدند.

با این همه،‌ ناظران معتقدند بازار تا سررسید موعد تمامی گزارش‌های سالانه د رتعلیق نسبی خواهد بود.