به گزارش اکوایران، در جریان معاملات روز چهارشنبه هفته پیش شاخص بورس تهران با افت هزار واحدی کار را تمام کرد و ارزش معاملات نقد در بورس تهران در محدوده 4 هزار میلیاردتومانی قرار داشت و ارزش بازار بورس نیز همچنان روی عدد 8 هزار و 400 همتی قرار دارد. 

بازار بورس تهران در ابتدای خردادماه همچنان با شوک افت اردیبهشت‌ماه همراه بود و تغییر خاصی را به خود نمی‌دید تا ترس اهالی بازار از ریزش‌های سنگین این ماه کاسته شود. اما در ادامه و در میان‌های خردادماه با تعطیلات تقریباً میان‌مدتی همراه  شد و نمایشگاه بورس، بیمه و بانک امسال نیز عاملی شد تا بازار قبل شروع فصل مجامع کمی برای خریدوفروش عقب بنشیند و بازار پس از تعطیلات نیمه‌های خردادماه همچنان بی‌رمق کار را دنبال کند. به‌طوری‌که می‌توان به جرات گفت به دلیل حضور عمده نهادهای مالی در نمایشگاه امسال بازار رونق خود را در روی تابلوهای معاملاتی از دست داد.

خبرهای روز

در جریان نمایشگاه امسال سازمان بورس اقدام به رونمایی از چند ابزار برای بازار سرمایه کرد از جمله: رونمایی سامانه برگزاری آزمون شرکت اطلاع‌رسانی، رونمایی از مرکز افکارسنجی بازار سرمایه متعلق به شرکت اطلاع‌رسانی و آموزش بورس باهدف جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات دررابطه‌با موضوعاتی چون بازار سرمایه، مباحث اقتصادی و اجتماعی، رونمایی از پذیره‌نویسی حق‌تقدم به‌صورت الکترونیکی و نواختن زنگ شروع معاملات آتی تک سهم  توسط مجید عشقی، رئیس سازمان بورس از اقداماتی بود که در نمایشگاه پانزدهم اجرا شد.

در حاشیه نمایشگاه امسال محمود گودرزی، مدیرعامل بورس تهران، عنوان کرد: دوطرفه شدن بازار سرمایه از هیجانات به‌شدت جلوگیری کرده و روندهای صعودی و نزولی را منطقی می‌کند. امیدواریم تا پایان امسال معاملات آتی تک سهام برای حداقل ۳۰ شرکت بورس تهران فعال شود.

ارزش معاملات بورس تهران در اغما

 

بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران

شاخص بورس تهران این روزها آن‌قدر بی‌رمق عمل می‌کند که به گفته فعالان بازار سرمایه کسی پیش‌قدم خرید یا فروش نمی‌شود و در انتظار یک خبر و یا اتفاق هستند تا بازار را به حرکت درآوردند.

باتوجه‌به جمیع اتفاق‌ها و حواشی بازار سرمایه که مواردی از آنها ذکر کردیم شاخص بورس تهران از منظر تکنیکالی همچنان بر مفروضات گذشته خود پابرجاست تا اینکه بخواهد در هفته پایانی خردادماه بازار مسیر صعودی و از نزولی را در پیش گیرد و به این اغما خاتمه دهد.

و باید این طور برداشت کرد که اهالی بازار سرمایه پس از تعطیلات از نمایشگاه دیدن کردند و در نهایت به مجامع خواهند رفت.