به گزارش اکو ایران، شرکت سیمان اردستان در خصوص علل افزایش سود عملیاتی در دوره منتهی به 29 اسفندماه 1401 نسبت به دوره مشابه سال قبل شفاف سازی کرد. این شرکت افزایش بیش از 108 درصدی سود عملیاتی را ناشی از افزایش درآمد حاصل از فروش سیمان داخلی و افزایش میانگین نرخ فروش در اجرای محصولات به نرخ تعادلی از طریق بورس کالا و همچنین افزایش حدود 9 برابری مبلغ فروش صادراتی محصولات کلینکر ناشی از افزایش مقدار صادرات نسبت به سال قبل 500 درصد و افزایش میانگین نرخ های فروش به میزان 42 درصد دانسته است.

شرکت کالبر هم در گزارش صورت‌های مالی تلفیقی منتهی به اسفند خود از رشد 103 درصدی سود خالص نسبت به دوره مشابه سال قبل خبر داده که مبلغ 80 میلیارد تومان را به‌عنوان سود شناسایی کرده است.

شرکت مخابرات نیز در ۱۲ماهه تلفیقی خود مبلغ 3554 میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرده که نسبت به دوره قبل 11 درصد افزایش پیدا کرده است.

همچنین شرکت نفت پاسارگاد نیز در گزارش ۱۲ماهه تلفیقی خود سود خالصی معادل 1288 میلیارد تومان محقق کرده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته نزدیک به 150 درصد رشد داشته است.

اما شرکت تراکتورسازی ایران تغییرات بیش از 30 درصدی سود عملیاتی منتهی به اسفند 1401 را افزایش مقداری فروش داخلی و صادرات و افزایش نرخ فروش نسبت به دوره مشابه سال قبل مطرح کرده است.

شرکت نفت بهران نیز در خصوص علت تغییر درآمدها بیان داشت افزایش مقدار فروش داخلی و صادراتی ناشی از بهره‌برداری از طرح توازن واحدهای عملیاتی پالایش از جمله دلایل آن بوده است.

شرکت فولاد افزا سپاهان اعلام کرد فعالیت متوقف شده مربوط به شرکت فرعی و اتمام تعمیرات و راه‌اندازی تولید آن شرکت را مجدداً آغاز کرده است.

شرکت صنعتی و شیمیایی رنگین هم از انعقاد قرارداد فروش محصولات صنعتی و پودری خودرویی با شرکت مهرکام پارس خبر داده است.

شرکت صنایع گلدیران از تولید تلویزیون با تکنولوژی جدید MiniLED  خبر داد.

شرکت سرمایه‌گذاری چشم‌انداز توسعه شمال اعلام کرد از فک رهن دارایی‌هایش خبر داد.

اما در خصوص آگهی دعوت به مجامع نیز نمادهای بوعلی، آبادا و دماوند سهام‌داران خود را به مجمع‌عمومی و فوق‌العاده دعوت کردند.

نماد دالبر پیشنهاد افزایش سرمایه 44 درصدی از محل سود انباشته  را مطرح کرده است. همچنین نماد شتوکا از پیشنهاد افزایش سرمایه 237 درصدی از محل مطالبات حال شده سهام‌داران و آورده نقدی و سود انباشته خبر داده است.