به گزارش اکوایران، شاخص بورس تهران در روز چهارشنبه در نیمه اول بازار با رشد بیش از 9 هزار واحدی همراه شده بود که با شروع نیمه دوم این روند مثبت متوقف شد و در نهایت در محدوده 7 هزار واحدی مثبت کار را تمام کرد تا شاخص بالاتر از 2 میلیون و 173 هزار واحدی قرار بگیرد.

در بازار روز چهارشنبه هفته گذشته نماد بانک تجارت و بانک ملت مجامع خود را برگزار کردند. بانک ملت به‌ازای هر سهم پرداخت 13 تومان سود را تصویب کرد و بانک تجارت نیز با پرداخت 5 تومان سود به‌ازای هر سهم مجمع خود را به پایان برد.

تجدید ارزیابی داروسازی کوثر در بورس

خبرهای روز

مهدی محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی وزارت اقتصاد از ورود بیش از ۳.۲ تن طلا از گمرکات در چند ماه اخیر و در پی مصوبه دولت برای تسهیل واردات طلا و معافیت آن از هرگونه مالیات و عوارض خبر داد. به گفته محمدی این مصوبه با پیگیری و اصرار  وزارت امور اقتصادی و دارایی تصویب و به اجرا درآمده است.

۹ شرکت تولیدکننده گندله سنگ‌آهن در اردیبهشت امسال ۳ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۴۶۳ تن محصول تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۳ میلیون و ۸۶۱ هزار و ۲۴۳ تن بود.

رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به نقش بورس کالا در توسعه صنایع کشور می‌گوید که اگر بخواهیم بورس کالا را به ابزاری دولتی برای فروش کالاها تبدیل کنیم، از هدف اصلی خود در اقتصاد دور شده‌ایم. باید اجازه دهیم بورس کالا بر اساس رسالت و اهدافش و بدون دخالت‌های بیرونی فعالیت کند. به گفته علی آقامحمدی ارزش کالاها در معاملات بورس کالا باید بر اساس عرضه و تقاضای بازار مشخص شود و اعتبار و جایگاه بورس کالا نیز در همین واقعی‌سازی قیمت کالاهاست.

درحالی‌که کاربران اینترنت در ماه‌های گذشته شاهد افت قابل‌توجه کیفیت اینترنت در ایران بوده‌اند، وزیر ارتباطات می‌گوید شب و روز در تلاش است تا سرعت اینترنت افزایش پیدا کند. به گفته زارع‌پور، هیات دولت امروز مصوبه‌ای برای تسهیل مالیات کسب‌وکارهای اینترنتی داشته و آن دسته کسب‌وکارهایی که تا پایان سال ۱۴۰۱ کد مالیاتی نداشته‌اند از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند.

بررسی تکنیکالی شاخص بورس تهران

شاخص بورس تهران در روز چهارشنبه و در غیاب نمادهای بزرگ بانکی همچون بانک ملت و بانک تجارت باارزش معاملاتی کمی کار را تمام کرد تا سه ماه ابتدایی سال 1402 را نیز به پایان برده باشد. ارزش معاملات روز چهارشنبه آخرین روز کاری فصل بهار در محدوده 3 هزار و 600 میلیارد تومان بود تا در مجموع روی عدد 8 هزار و 663 میلیارد تومان ایستاده باشد. ارزش بازار بورس تهران نیز در فاصله نزدیکی به عدد 8 هزار همتی قرار گرفت.

ارزش معاملاتی این روزهای بازار سرمایه باتوجه‌به اوج برگزاری مجامع در پایین‌ترین سطح خود قرار دارد و بازار در یک‌روند کاملاً خطی در حال حرکت است. شاخص بورس تهران با تغییرات اندکی که ایجاد کرده است همچنان مفروضات تکنیکالی خود را حفظ کرده است و برای رسیدن به اهداف بالاتر مقاومت 2.2 میلیون واحدی را بر سر راه خود دارد و از سویی هم سطح حمایتی 2.13 میلیون واحدی می‌تواند به‌عنوان یک سطح حمایت خوب کار کند.

شاخص هم وزن نیز اوضاع احوالی بهتری نسبت به شاخص کل دارد که این موضوع از زمستان سال گذشته در نمودارهای شاخص هم وزن و شاخص نمایان بود. در حال حاضر و با اغماض می‌توان گفت که شاخص هم وزن در محدوده‌های حمایتی میانگین 55 روزه خود قرار دارد. جایی که می‌تواند به‌عنوان یک سطح حمایتی با اهمت از منظر تکنیکالی شناخته شود.

اندیکاتور RSI  در شاخص کل کم‌کم و به‌آرامی در حال فاصله‌گرفتن از محدوده 30 واحدی هیجان بیش فروش است که این موضوع می‌تواند به‌عنوان یک سیگنال امیدوار کنند برای اهالی بازار سرمایه (تکنیکالیست‌ها) محسوب شود.

کل

هم وزن