به گزارش اکوایران، شرکت ایران‌خودرو در خصوص دلایل کاهش زیان عملیاتی شرکت در سال 1401 نسبت به سال مشابه قبل بیان کرد: به علت افزایش قیمت مواد اولیه و قطعات خریداری شده در طی سال 1401 که عمدتاً ناشی از رشد قیمت نهاده‌های تولید، نرخ ارز، حقوق ورود گمرکی و همچنین افزایش هزینه‌های دستمزد بوده است. از طرفی دیگر درآمدهای عملیاتی از آذرماه 1400 که مصوبه قیمت‌های فروش توسط ستاد تنظیم بازار ابلاغ شد تا پایان سال 1401 هیچ‌گونه مجوزی بابت افزایش قیمت فروش محصولات دریافت نشده است. این شرکت به تبعات قیمت گذاری دستوری فروش در کنار تورم بالای هزینه‌های تولید که منجر به زیان سنگین در سال 1401 شده، اشاره کرده است.

شرکت فولاد هرمزگان نیز علت کاهش سود عملیاتی در دوره مالی منتهی به اسفندماه نسبت به دوره مشابه سال گذشته را بیان کرد که تغییر در بهای تمام شده به دلیل افزایش در قیمت مواد اولیه و تعرفه برق و گاز و افزایش در سایر درآمدها که ناشی از سود تسعیر ارز دارایی‌ها و بدهی‌های ارزی را دلایل کاهش سود مطرح کرده است.

اما شرکت تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک از انعقاد قرارداد فروش با شرکت داروسازی اکسیر خبر داد. این قرارداد به‌منظور تأمین و فروش مواد اولیه موردنیاز شرکت داروسازی اکسیر است که مبلغ آن 68 میلیارد تومان است.

شرکت سایپا نیز اعلام کرد: 17 درصد از سهام شرکت "بنیان توسعه صنعت خودرو (بن رو)" را از شرکت خودروسازی بنیان توسعه صنعت پارس (100 درصد متعلق به سایپا) به مبلغ 332 میلیارد تومان خریداری کرده، ازآنجاکه این معامله درون‌گروهی بوده، تأثیری بر سود و زیان تلفیقی سایپا نخواهد داشت.

 شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه خوزستان (وثخوز) هم تعداد 2 میلیون و 200 سهم معادل 0.0265 درصد از سهام شرکت بورس کالای ایران را به‌صورت نقدی به فروش می‌رساند.

همچنین شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر از فروش 60 درصد از کل سهام شرکت شیمیایی مدران شیمی خبر داد.

شرکت پتروشیمی پردیس عنوان کرد: با توجه به‌منظور نمودن ذخایر لازم از بابت ابطال مصوبات 479 و 489 شورای رقابت، قطعی‌شدن رأی دیوان عدالت اداری تأثیری بر عملکرد گذشته شرکت ندارد.

شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر از  احداث تصفیه‌خانه تکمیلی پساب کاشان خبر داده است.

شرکت صنایع تجهیزات نفت (فنفت) اقدامات اولیه شامل تجهیز کارگاه و احداث پست برق 200 KVA در زمین عسلویه انجام داده است.

اما در خصوص آگهی دعوت به مجامع نیز نمادهای پکرمان، کپرور، کرماشا، زنگان و شلعاب سهام‌داران خود را به مجمع‌عمومی و فوق‌العاده دعوت کردند.

همچنین نمادهای پارتا و فخاس آگهی افزایش سرمایه خود را از محل سود انباشته و محل مطالبات و آورده نقدی ثبت کردند.