به گزارش اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز یکشنبه شاخص‌های بازار سهام صعود کردند. برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه 12 تیر- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه شاخص کل 13 هزار و 480 واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن 8 هزار و 12 واحد صعود کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  395 واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس رشد هزار و 921 واحدی داشت. 

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 495 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 198 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 71 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 29 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری بهمن (وبهمن)، شرکت داروسازی جابربن حیان (دجابر) و شرکت داروسازی برکت (برکت) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا)، شرکت بیمه زندگی خاورمیانه (بخاور) و شرکت آ س پ (آ س پ) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای ثفارس (شرکت عمران و توسعه فارس)، آباد (شرکت توریستی و رفاهی آبادگران ایران) و چفیبر (شرکت فیبر ایران) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود (کشرق)، شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان (غگلستا) و شرکت ویتانا (غویتا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، 117 نماد صف خرید داشتند و 28 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 18 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 589 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 21 درصدی به 115 میلیارد تومان رسید. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز 

معاملات دیروز بورس تهران با روند صعودی شاخص کل آغاز شد و تا پایان ادامه داشت. در نهایت شاخص نسبت به روز قبل 13 هزار واحد بالاتر ایستاد. شاخص هم وزن نیز روند مشابهی را طی کرد و بیش از 8 هزار واحد صعود کرد. 

در پایان، تعداد نمادهای سبزپوش بازار نیز بیشتر بود و 71 درصد نمادها سبزپوش بودند. 

نمادهای فولاد، فملی، خودرو، نوری، وغدیر، خساپا و شستا بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند. در مقابل مبین، فارس و وبملت بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند. 

دیروز سرانه خرید بیشتر از سرانه فروش حقیقی بود. سرانه فروش هر کد معاملاتی حقیقی 24 میلیون تومان و سرانه خرید 29 میلیون و 200 هزار تومان بود. 

اما پس از 10 روز متوالی تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 53 میلیارد تومان به بازار وارد شد. نمادهای نیان، وبهمن، کتوسعه، پارسان و ونوین بیشترین ورود سرمایه را داشتند. در مقابل وبملت، کالا، فلوله، خاور و پی پاد بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند. 

بنابراین در معاملات دیروز بازار سمت و سوی صعودی داشت. گروه خودرو و ساخت قطعات لیدر سنتی بازار سبزترین گروه بازار بود. 

بدین ترتیب شاخص کل 7 هزار واحدی بالاتر از نیمه کانال 2 میلیون و 100 هزار واحدی رسید و به نظر می‌رسد در این محدوده با حمایت شاخص مواجه هستیم. با این حال شاخص در سطح 2.2 میلیونی نیز با مقاومت مواجه است و معامله گران امیدوارند امروز دست کم تا نزدیکی این سطح رشد کند. 

پیش بینی بورس