به گزارش اکوایران، شرکت پدیده شیمی قرن با نماد قرن صورت های مالی 3 ماهه منتهی به خرداد ماه 1402 را منتشر کرد. این شرکت سود خالصی معادل 142 میلیارد تومان محقق کرده که نسبت به دوره مشابه سال قبل نزدیک به 600 درصد افزایش داشته است.

شرکت پتروشیمی زاگرس از فعالیت مجدد تولید خود خبر داد. این شرکت اظهار کرد: باتوجه‌به رفع محدودیت گاز اکسیژن ارسالی از شرکت مبین انرژی خلیج‌فارس، واحد اول شرکت پتروشیمی زاگرس در مدار تولید قرار گرفت .

شرکت فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) و شرکت پتروشیمی غدیر (شغدیر) بیان داشت تا این تاریخ بابت موضوع تغییر نرخ گاز و سوخت مصرفی هیچ‌گونه ابلاغ رسمی به این شرکت اعلام نگردیده است.

همچنین شرکت‌های سیمان کردستان، پارس فولاد سبزوار نیز اطلاعیه‌های در خصوص عدم دریافت ابلاغیه رسمی در خصوص تغییر نرخ گاز منتشر کردند.

شرکت تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی (شمواد) بیان داشت پیرو اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر عدم واریز سود سهام به‌حساب بعضی از سهام‌داران به اطلاع می‌رساند کلیه سهام‌دارانی که سود سهام خود را دریافت ننموده‌اند، نسبت به اصلاح مشخصات و شماره‌حساب بانکی (شبا) تا تاریخ 31 تیر 1402 در سامانه سجام اقدام نمایند تا مجدداً واریزی سود سهام از طرف شرکت سپرده‌گذاری صورت پذیرد.

این شرکت همچنین اظهار کرد سود حاصل از مشارکت تولید الیاف اکریلیک با شرکت پلی‌اکریل ایران که به‌صورت مساوی بین دو شرکت تقسیم شده، مبلغ 11.7 میلیارد تومان است که این مبلغ در حساب درآمدها و هزینه‌های غیرعملیاتی منظور شده است.

بانک پارسیان عنوان کرد؛ باتوجه‌به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک شـهرداری تهران و بانک شرکت‌تعاونی نوآوران لوتوس پیروزی (پس‌انداز و تأمین مسـکن) در تاریـخ 16 اردیبهشت 1402 در جهت مولـدسازی دارایی‌های غیرمنقول بانک باهدف توزیع منافع حاصل از آنها به سهام‌داران و اجرای تکالیف قانونی، به‌عنوان مجری طرح احـداث پروژه‌های مسـکونی، تجاری و اداری با روش دفترکل توزیع شده سهام تعاونی توسط بانک تأسیس شده است.

شرکت تجهیز نیروی زنگان (شزنگ) نیز از استعفای حسابرس شرکت خبر داد.

شرکت فرآورده‌های تزریق و دارویی ایران (دفرا) اعلام کرد: نرخ فروش برخی از محصولات این شرکت به جهت پوشش هزینه‌های ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه و بر اساس مجوز سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت افزایش‌یافته است؛ لذا فروش از محل این محصولات نسبت به فروش در سال قبل 3.52 درصد افزایش خواهد یافت.

همچنین شرکت پارس‌دارو (دپارس) از افزایش نرخ فروش 12 از قلم از محصولات خود خبر داد که لیست آن را در سامانه کدال منتشر کرده است.

اما شرکت تاید واتر خاورمیانه (حتاید) در خصوص صورت‌های مالی شفاف‌سازی کرد. این شرکت افزایش سود عملیاتی سال مالی منتهی به 29 اسفند 1401 را ناشی از افزایش سود سهام به مبلغ 183 میلیارد تومان مربوط به شرکت‌های فرعی، تحت پوشش و وابسته مطرح کرده است.

شرکت سیم و کابل ابهر (بکابل) نیز در خصوص عملکرد توضیح داد. این شرکت افزایش 40 درصدی سود عملیاتی نسبت به دوره مشابه سال قبل را به دلیل استراتژی شرکت سیم و کابل ابهر مبنی بر افزایش سبد فروش صادراتی به‌منظور استفاده از بازارهای باثبات و کسب درآمدهای ارزی که تحت‌تأثیر تورم داخلی نباشد، اتفاق افتاده است.

شرکت گسترش صنایع پیام (لیپام) بیان کرد؛ اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه‌ای با پروژه افزایش سرمایه از مبلغ 18 میلیارد تومان به 45 میلیارد تومان از محل آورده نقدی و مطالبات سهام‌داران به دلیل عدم‌پذیرش متعهد پذیره‌نویسی معرفی شده موافقت نکرده است.

اما در خصوص آگهی دعوت به مجامع  نمادهای خپارس، ذوب، حفارس، دزهراوی و شستان سهام‌داران خود را به مجمع‌عمومی و فوق‌العاده دعوت کردند.

نماد کاسپین نیز از آگهی افزایش سرمایه 100 درصدی خود را به ثبت رسانده است.

افزایش سرمایه نمادهای غکورش و تپسی نیز مورد تأیید حسابرس و بازرس قانونی قرار گرفته است.