به گزارش  اکوایران  ، در معاملات روز یکشنبه، 18 تیر 1402، شاخص بورس  تهران 18 هزار و 770 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و تا سطح 2 میلیون و 176 هزار و 361 واحد پایین آمد. 

شاخص کل هم وزن  بورس  نیز با کاهش 6 هزار و 637 واحدی در رقم 770 هزار و 824 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس  نیز با ریزش 200 واحدی به رقم 28 هزار و 290 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با کاهش هزار و 291 واحد به سطح 142 هزار و 647 واحد رسید.

خروج  پول حقیقی  از بورس

روز یکشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام منفی شد و 240 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. امروز نماد فارس بیشترین خروج را داشت که ارزش آن 85 میلیارد تومان بود. پس از فارس، نمادهای وبملت، کالا و فملی بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود  پول حقیقی  به نمادهای وآیند، ارفع و کاوه اختصاص داشت.

بورس

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌  بورس  و فرابورس

امروز نمادهای فارس، کگل، وغدیر و تاپیکو نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل فخوز، کاوه و پارس نمادهایی بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای وسپهر، خاور و صبا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای هرمز، ارفع و کگهر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز شهر بیشترین تراکنش را داشت و سصفها و وبملت در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز کتوسعه، عالیس و زفجر بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات خرد سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 11 هزار و 346 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 366 میلیارد تومان بود که 3 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 16 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 6 هزار و 757 میلیارد تومان رسید. 

بورس

بیشترین ارزش معاملات

در معاملات امروز نماد فارس بیشترین ارزش معاملات   بازار سهام   را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 105 میلیارد تومان بود. 

پس از فارس، وبملت بیشترین ارزش معاملات را داشت و خکمک رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد دانا و ثفارس در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات نیز سهام دی با تعداد 397 میلیون و 418 هزار و 609 سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به کرمان تعلق داشت. دو نماد وبملت و خساپا نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

عرضه و تقاضای بورس  

در معاملات یکشنبه، 91 نماد صف خرید داشتند و 63 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 47 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 795 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 109 درصدی به 368 میلیارد تومان رسید. 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس