به گزارش اکوایران، در معاملات روز شنبه، 10 تیر 1402،  شاخص بورس  تهران 9 هزار و 490 واحد نسبت به روز کاری گذشته افت کرد و تا سطح 2 میلیون و 143 هزار و 920 واحد پایین آمد. 

اما شاخص کل هم وزن  بورس  با افزایش 323 واحدی در رقم 746 هزار و 963 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس  نیز با کاهش 16 واحدی به رقم 27 هزار و 605 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با افزایش 504 واحد به سطح 137 هزار و 578 واحد رسید. 

دهمین روز خروج پول حقیقی

روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای دهمین روز متوالی منفی شد و 284 میلیارد تومان   پول حقیقی از   بازار سهام   خارج شد که نسبت به روز کاری قبل رشد 11 درصدی داشته است. امروز نماد کالا بیشترین خروج را داشت که ارزش آن 31 میلیارد تومان بود. پس از کالا، نمادهای وتجارت، فلوله و نوری بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. در سوی دیگر، بیشترین ورود  پول حقیقی  به نمادهای وارس، نیان و وبملت اختصاص داشت.

بورس

نمادهای پیشران بورس و فرابورس

امروز نمادهای فولاد، تاپیکو و نوری نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل فملی، وبملت و برکت نمادهایی بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای هرمز، بپاس و وسپهر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای خاور، پخش و مادیرا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز شهر بیشترین تراکنش را داشت و وبملت و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نیان، عالیس و زفجر بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات خرد سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 8 هزار و 600 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 247 میلیارد تومان بود که 3 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 6 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 5 هزار و 406 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در 4 ماه اخیر است. 

بورس

نمادهای پرمعامله بازار سهام

در معاملات امروز نماد فملی بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 413 میلیارد تومان بود. 

پس از فملی، سصفها بیشترین ارزش معاملات را داشت و وبملت رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد فلوله و خاور در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام دی با تعداد 546 میلیون و 41 هزار و 459 سهم در صدر قرار گرفته است. کرازی در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شستا تعلق داشت. دو نماد وتجارت و خودرو نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

عرضه و تقاضای بورس  

در معاملات شنبه، 100 نماد صف خرید داشتند و 41 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 6 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 720 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با رشد 3 درصدی به 146 میلیارد تومان رسید. 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس