به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه 25 تیر- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل 513 واحد ریزش کرد و شاخص کل هم‌وزن 3 هزار و 295 واحد رشد کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  178 واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس رشد 923 واحدی داشت. 

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 431 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 199 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 68 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 32 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت صنایع شیمیایی سینا (شسینا)، شرکت صنایع بهشهر ایران (وصنا) و داروسازی امین (دامین) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت بیمه دی (ودی)، شرکت داروسازی تولید دارو (دتولید) و شرکت دامداری تلیسه نمونه (تلیسه) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای غشان (شرکت پگاه خراسان)، لخزر (شرکت پارس خزر) و بشهاب (شرکت لامپ پارس شهاب) در روز شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان (شتوکا)، شرکت پگاه گلپایگان (غگلپا) و شرکت لیزینگ ایران و شرق (ولشرق) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، 71 نماد صف خرید داشتند و 89 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 27 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 399 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 23 درصدی به 343 میلیارد تومان رسید. 

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز 

در معاملات دیروز بورس تهران شاخص‌ کل بورس تهران اندکی ریزش کرد اما شاخص هم وزن 3 هزار و 295 واحد رشد کرد. تعداد نمادهای سبزپوش بازار نیز بیشتر بود و 68 درصد نمادها ریزش قیمت داشتند. 

نمادهای فارس، کگل و ومعادن بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند. در مقابل فولاد، شبندر و وبملت بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند. 

دیروز سرانه فروش حقیقی بیشتر از سرانه خرید بود. سرانه فروش هر کد معاملاتی حقیقی 24 میلیون و 300 هزار تومان و سرانه خرید 23 میلیون و 400 هزار تومان بود. 

همچنین 278 میلیارد تومان از بازار خارج شد که نسبت به روز چهارشنبه 77 درصد کمتر شده است.

بدین ترتیب دیروز برای هشتمین روز متوالی سرمایه حقیقی از بازار خارج شد. در مجموع 8 روز اخیر 4 هزار و 572 میلیارد تومان مالکیت حقیقی به حقوقی تغییر یافته است. اما نکته امیدوار کننده برای سهامداران روند نزولی پول حقیقی خروجی در 2 روز معاملاتی اخیر است.

علاوه بر این، در ادامه روند رکودی معاملات سهام، ارزش معاملات خرد با افت 32 درصدی به 4 هزار و 818 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در 4 ماه اخیر از ابتدای اسفند سال گذشته تا به امروز است. 

بنابراین بازار از یک سو هنوز با رکود معاملاتی مواجه است و از سوی دیگر شاهد رشد قیمت بخش بزرگی از بازار و صعود شاخص هم وزن بودیم. بنابراین دیروز این امید ایجاد شد که روند نزولی بازار به پایان برسد و شاخص کل به سمت بالا برگردد. با این حال بازار برای صعود به ورود پول و رونق معاملاتی نیاز دارد که اثری از آنها دیده نمی‌شود.

پیش بینی بورس