به گزارش اکوایران، شرکت سایپا (خساپا) در خصوص برنامه‌های خود جهت برون‌رفت از شمول ماده 141 قسمتی از قانون تجارت شفاف‌سازی کرد. این شرکت بیان کرد: تلاش شرکت در خروج محصولات زیان‌ده و طراحی و تولید محصولات با حاشیه سود بالاتر، همچنین واگذاری دارایی‌های غیرمولد و پیگیری در جهت معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها است. گفتنی است موضوع تداوم فعالیت شرکت در جلسه مجمع‌عمومی در تاریخ 28 تیرماه 1402 به تصویب اکثریت سهام‌داران رسیده است.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو عنوان کرد: به‌منظور تأمین سنگ‌آهن به‌عنوان خوراک و مواد اولیه پایدار و درازمدت کارخانجات فراوری کنسانتره خود یک فقره قرارداد مشارکت در قالب مشارکت بخش عمومی و خصوصی با موضوع سرمایه گذاری، طراحی، مهندسی و اجرای عملیات پروژه اکتشاف، استخراج، فرآوری و تولید کنسانتره از کانسنگ آهن آنومالی 10، در تاریخ 2 مرداد  1402 منعقد کرده است. برآورد اولیه ذخیره این آنومالی معادل 40 میلیون تن سنگ‌آهن با عیار 44 درصد توسط سرمایه‌پذیر پیش‌بینی‌شده است که قدرالسهم شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از مشارکت مذکور، 59 درصد از محصول کنسانتره و قدرالسهم شرکت سرمایه‌پذیر 41 درصد از محصول کنسانتره با عیار 66 درصد تعیین گردیده است.

اما شرکت سیمان مازندران در خصوص افزایش هزینه گاز مصرفی این شرکت اظهار کرد: باتوجه‌به برآورد مصرف گاز این شرکت از تاریخ افزایش نرخ تا پایان سال مالی جاری (30 آذر 1402) این افزایش مصرف به مبلغ 490 میلیارد برآورد می‌شود.

شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس بیان داشت به‌موجب دادنامه هیئت عمومی دیوان عدالت اداری نامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی مشتمل بر قیمت‌های فروش محصولات این شرکت در بازه زمانی سال 1400 معتبر است.

اما شرکت خزامیا عمده‌ترین دلایل افزایش سود عملیاتی در سه‌ماهه بهار 1402 نسبت به فصل مشابه سال قبل را افزایش تعداد و قیمت فروش انواع محصولات سبک تجاری مطرح کرده است.

شرکت پلیمر آریاساسول (آریا) نیز افزایش 49 درصدی سود عملیاتی در سه‌ماهه منتهی به بهار 1402 را عمدتاً به دلیل کاهش نرخ خرید اتان، افزایش نرخ تسعیر ارز و افزایش مقدار فروش محصولات دانسته است.

شرکت فولاد شاهرود (فرود) نیز دیگر شرکتی بود که در خصوص تغییرات سود عملیاتی نسبت به دوره سال قبل اظهار داشت: افزایش سود عملیات عمدتاً بابت افزایش حجم تولید و حجم فروش و قیمت فروش میلگرد بوده است.

همچنین شرکت سیمان هرمزگان افزایش سود عملیاتی در دوره منتهی به خرداد 1402 نسبت به دوره مشابه سال گذشته را به دلیل افزایش نرخ فروش محصولات داخلی، کاهش هزینه‌های سوخت و افزایش مقدار تولید به میزان 100 هزار تن عنوان کرده است.

 بانک کارآفرین نیز در خصوص علت تغییر سود شفاف‌سازی و عنوان کرد: رشد سود عملیاتی به رشد حجم تسهیلات بانک و افزایش نرخ تسهیلات که سبب افزایش درآمد تسهیلات اعطایی به مبلغ 558 میلیارد تومان در دوره منتهی به خرداد 1402 در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته شده است.

بانک اقتصاد نوین از توثیق بخشی از سهام شرکت‌های بیمه نوین، سرمایه‌گذاری ساختمان ایران، سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین و تأمین سرمایه نوین به‌موجب بخشنامه بانک مرکزی مورخ 19 شهریور 1401 با موضوع شیوه‌نامه اخذ وثیقه از مؤسسات اعتباری خبر داده است.

بانک گردشگری از عدم وجود متقاضی در واگذاری 7% از سهام متعلق به بانک در شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان خبر داد.

شرکت صنایع آذرآب (فاذر) اعلام کرد: ابلاغ برگ تشخیص مالیات عملکرد سال 1400 به مبلغ 439 میلیارد تومان که عمدتاً مربوط به افزایش سرمایه ناشی از تجدید ارزیابی زمین و ساختمان به مبلغ 433 میلیارد تومان که مورد قبول این شرکت نیست، بنابراین اعتراض خود را طی لایحه کتبی با ارائه مستندات به سازمان امور مالیاتی ارسال و تقاضای رسیدگی مجدد داشته است.

شرکت البرز دارو نیز از معامله با شرکت پخش البرز خبر داده که مبلغ مورد معامله 211 میلیارد تومان بوده است.

اما در خصوص آگهی دعوت به مجامع، نماد لکما سهام‌داران خود را به مجمع‌عمومی عادی و فوق‌العاده دعوت کرده است.

مجوز افزایش سرمایه شرکت سیمان قاین (سقاین) از مبلغ 25 میلیارد تومان به مبلغ 378 میلیارد تومان از محل تجدید ارزیابی‌ها و سود انباشته صادر شده است.