به گزارش اکوایران، شرکت پترو شیمی غدیر (شغدیر) از انعقاد قرارداد انجام خدمات مدیریت طرح (mc)، برای احداث واحد کلر آلکالی با شرکت مهندسان مشاور تدبیر و فن آسیا خبر داد مبلغ قرارداد 83 میلیارد تومان بوده است.

شرکت آهن و فولاد ارفع نیز در سه ماهه منتهی به خرداد 1402 از رشد سود خالص 170 درصدی نسبت به دوره مشابه قبل خبر داده که مبلغ شناسایی شده 2421 میلیارد تومان است.

شرکت زامیاد (خزامیا) هم پیرو اخبار منتشر شده در پایگاه خبری سایپا نیوز مبنی بر رونمایی از اتوبوس شهری زامیاد شفاف سازی کرد. این شرکت عنوان کرد؛ شرکت زامیاد از جدیدترین محصول خود، اتوبوس شهری 12 متری رونمایی کرد. این اتوبوس با همکاری شرکت فوتون در شرکت زامیاد تولید خواهد شد که مجهز به پیشرانه دیزلی کامینز و دارای حجم 9.5 لیتری می باشد.

شرکت پتروشیمی امیر کبیر (شکبیر) نیز پیرو دیگر شرکت های پتروشیمی در مورد شایعه افزایش نرخ گاز شفاف سازی کرد و بیان کرد تا کنون درصد افزایش نرخ گاز اعلام نشده است.

اما شرکت کاشی و سرامیک الوند (کلوند) افزایش سود عملیاتی شرکت در دوره منتهی به 29 اسفند 1401 را ناشی از تولید محصول با ارزش افزوده بالاتر، افزایش فروش و همچنین افزایش میانگین قیمت محصولات و توسعه صادرات مطرح کرده است.

شرکت ایرکا پارت صنعت کاربراتور ایران (خکار) نیز در خصوص تغییر بیش از 30 درصدی سود عملیاتی در دوره منتهی به اسفند 1401 نسبت به دو.هر مشابه سال قبل اعلام کرد افزایش درآمد های عملیاتی به میزان 92 درصد که ناشی از افزایش نرخ و تعداد فروش محصولات تولیدی شرکت است.

شرکت داروسازی ابوریحان (دابور) از بهره برداری از پروژه خط تولید ویال تزریقی انسان خبر داد. همچنین بهای تمام شده این پروژه 6 میلیارد تومان بوده و جایگاه این محصولات در درآمد فروش 70 میلیارد تومان با توجه به نیاز بازار بوده است. همچنین این شرکت در اطلاعیه ای دیگر افزایش سود عملیاتی را بابت تغییر در ترکیب تولیدات و تنوع فروش محصولات دانسته است.

شرکت داروسازی تولید دارو نیز از معامله با شرکت پخش البرز جهت فروش محصول دارو به این شرکت به مبلغ 36 میلیارد تومان خبر داده است.

شرکت تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی (شمواد) اعلام کرد پیرو اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر راه اندازی مجدد کارخانه، با توچه به به تعمیرات دوره ای انجام شده برروی تجهیزات کارخانه، آغاز به کار فرایند تولید محصول دی ام تی، به تاریخ 18 تیر اعلام می شود.

شرکت باما (کاما) اعلام کرد با توجه به افزایش 100 درصدی تعرفه بخش فولادی / فلزی و پیش بینی مقار 4.3 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در 9 ماهه باقی مانده، هزینه گاز بالغ بر 13 میلیارد برآورد می شود.

اما نمادهای زرنام، آینده، تبرک، غشهداب، بکابل و غزر سهام‌داران خود را به مجمع‌عمومی و فوق‌العاده دعوت کردند.

در خصوص اطلاعیه افزایش سرمایه ها نیز، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان (رتاب) افزایش سرمایه 11 درصدی این شرکت از محل سود انباشته را به تصویب رساند.

همچنین هیأت مدیره شرکت گروه کارخانه های تولیدی نورد آلومینیوم (فنوال) افزایش سرمایه 70 درصدی این شرکت از محل سود انباشته را به تصویب رساند.