به گزارش اکوایران، شرکت پالایش نفت تبریز (شبریز) اعلام کرد که علت کاهش تولید این شرکت در اردیبهشت‌ماه 1402 تعمیرات اساسی دوره‌ای (اورهال) بوده است.

شرکت پیشگامان فن‌آوری و دانش آرامیس (تپسی) از رشد 230 درصدی سود عملیاتی در سه‌ماهه فصل بهار 1402 خبر داده و عنوان کرده که افزایش درآمد عملیاتی به‌واسطه افزایش تعداد سفرهای درون و برون‌شهری و افزایش نرخ سفرها بوده است.

شرکت ماشین‌سازی اراک (فاراک) افزایش سود عملیاتی 156 درصدی در سه‌ماهه بهار 1402 در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته را به دلیل اخذ قراردادها و سفارشات محصولات با حاشیه سود مناسب و تحویل به مشتریان عنوان کرده است.

شرکت صنعتی دوده فام با نماد شصدف نیز بیان کرد جهت نوسازی و جایگزینی رآکتورخط هارد خود اقدام به انجام پروژه نوسازی و جایگزینی در مردادماه سال جاری کرده و به همین منظور یکی از خطوط تولیدی خود را به مدت 25 روز از مدار خارج کرده است.

شرکت کشت و صنعت شریف‌آباد (زکشت) افزایش 69 درصدی سود عملیاتی در سه‌ماهه بهار 1402 را به دلیل افزایش در نرخ و مقدار فروش محصولات که عمدتاً شیرخام بوده، عنوان کرده است.

شرکت  کشت و دام قیام اصفهان (زقیام) نیز افزایش سود عملیاتی در سه‌ماهه بهار سال جاری را ناشی از افزایش قیمت فروش شیر خام در مقایسه با دوره قبل دانسته است.

شرکت سیمان کارون (سکارون) در خصوص علت تغییر سود شفاف‌سازی کرد. این شرکت عنوان کرد: افزایش قیمت پایه محصولات تولیدی در نیمه دوم سال 1401 و سه‌ماهه اول 1402 از سوی انجمن کارفرمایان صنعت سیمان و همچنین افزایش نرخ دلار در سه‌ماهه ابتدایی بهار 1402 نسبت به دوره مشابه سال گذشته برای محصولات صادراتی موجب افزایش سود ناخالص شده است.

شرکت شیشه و گاز با نماد کگاز نیز در خصوص برخی موارد عملکرد شفاف‌سازی کرد. این شرکت اعلام کرد: بهره‌برداری از پروژه فاز دوم و افزایش میزان تولید همچنین افزایش میزان فروش صادراتی و داخلی از دلایل افزایش سود عملیاتی بوده است.

شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) نیز کاهش سود خالص شرکت‌های حمل‌ونقل فله و کانتینر به دلیل کاهش نرخ ارزی کرایه حمل در بازارهای جهانی مطرح کرده است درحالی‌که حجم فعالیت این شرکت‌ها نسبت به دوره مشابه قبل کاهش پیدا نکرده است.

شرکت حفاری شمال از انعقاد  قرارداد اجاره و تأمین یک دستگاه دکل حفاری 2000hp به‌صورت Full Crew در پروژه قزل تپه به مدت 280 روز تقویمی خبر داد.

شرکت صنایع ریخته‌گری ایران (ریخت) بیان داشت افزایش نرخ محصولات ارسالی به شرکت ساپکو10درصد است و اثرات مالی و سود و زیانی گزارش مذبور شامل افزایش مبلغ فروش به مبلغ 7 میلیارد تومان است.

شرکت بورس کالای ایران از افزایش نرخ و سقف کارمزدها خبر داد. این شرکت بیان کرد: کارمزد معاملات بازار فیزیکی، کارمزد حق درج کالاهای پذیرفته شده، کارمزد حق‌ پذیرش کالاهای پذیرفته شده، کارمزد حق ‌پذیرش اوراق بدهی کالای، کارمزدپذیرش انبار در معاملات گواهی‌های سپرده کالایی و حق عضویت سالانه کارگزاران افزایش‌یافته است.

شرکت تولید فیبر ایران از تجدید ارزیابی زمین‌ها در سال جاری به مبلغ 655 میلیارد تومان خبر داده است.

شرکت سرمایه‌گذاری گروه صنایع بهشهر ایران (وصنا) اعلام کرد: ملک (پروژه مروارید)، اموال و تجهیزات واقع در بزرگراه کرج محدوده وردآورد با زیربنای 41 هزار مترمربع با قیمت پایه 675 میلیارد تومان به فروش رسانده است.

شرکت خوراک دام پارس (غدام) از معامله با شرکت‌های مشتری، تأمین‌کننده و هم گروه خبر داد.

اما در خصوص آگهی دعوت به مجامع نیز، نمادهای وبملت و غنوش سهام‌داران خود را به مجمع‌عمومی عادی و فوق‌العاده دعوت کردند.

هیأت مدیره شرکت پتروشیمی ارومیه افزایش سرمایه 186 درصدی این شرکت از محل سود انباشته را به تصویب رسانده است.