به گزارش اکوایران، شرکت داده‌پردازی ایران با نماد مداران با ارزش بازاری هزار و 600 میلیاردتومانی در تابلوی معاملاتی بورس تهران مورد معامله قرار می‌گیرد. مالک اصلی این شرکت بانک رفاه کارگران است که با در اختیار قرارداشتن 52 درصد بیشترین مالکیت این شرکت را برعهده دارد.

شرکت داده پردازی ایران در تمامی زمینه های مرتبط با تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات، امکان حضور و فعالیت داشته و تقریبا در همه عرصه ها به عنوان یکی از شرکت های مطرح شناخته می شود.  به طور مثال عرضه محصولات و خدمات کامپیوتری در زمینه کامپیوترهای بزرگ، شبکه ارتباطی اعم از سخت افزار  و  نرم‌ افزار و ارایه راه حل های جامع در زمینه طرح های انفورماتیک و فناوری اطلاعات می باشد.

شرکت داده‌پردازی ایران در سه‌ماهه بهار 1401 به درآمدهای عملیاتی 36 میلیاردتومانی دست پیدا کرد که از این میزان به سود ناخالص 3 میلیاردتومانی رسید در نهایت زیان خالصی معادل 12 میلیارد تومان را شناسایی کرد که به دلیل افزایش هزینه‌ها یعنی  هزینه‌‌هاى فروش، ادارى و عمومى و هزینه‌های مالی بوده است. مداران در فصل تابستان توانست با افزایش 98 درصدی در درآمدهای عملیاتی مواجه شود و مبلغ 164 میلیارد تومان را به ثبت برساند. همچنین این نماد موفق شد در فصل تابستان  زیان خالص 12 میلیاردتومانی را به سود خالص 77 میلیاردتومانی تبدیل کند و بیشترین حاشیه سود خالص را در ۱۲ماهه سال 1401 با 47 درصد به دست آورد. همچنین حاشیه سود ناخالص مداران با 75 درصد در این فصل به اوج خود رسید.

مداران در فصل پاییز با افت در درآمدهای عملیاتی، سود خالص و سود خالص روبرو شد و در نهایت نسبت به فصل قبل خود حدود 8 درصد از حاشیه سود ناخالص خود را از دست داد.

شرکت داده‌پردازی ایران در سه‌ماهه زمستان به بیشترین درآمد عملیاتی با عدد 568 میلیاردتومانی نسبت به فصل پیش خود با رشد بیش از 500 درصدی همراه شد که به دلیل فروش از محل تجهیزات سخت‌افزاری بوده است، تا در نهایت این نماد به سود ناخالص 89 میلیاردتومانی برسد و با افت 74 درصدی در حاشیه سود ناخالص به دلیل افزایش بهای تمام شده نسبت به فصل پیشین خود مواجه شود.

مداران1

اما این نماد خدمات ارتباطی در فصل بهار سال جاری توانست به یک‌قدمی بالاترین حاشیه سود ناخالص خود دست یابد و با  حاشیه سود ناخالص 67 درصدی مبلغ 58 میلیارد تومان را به‌عنوان سود ناخالص شناسایی کند. بیشترین فروش مداران در فصل بهار 1402 از محل خدمات سیستم‌های کاربردی بوده است.

فروش ماهانه مداران

مداران در تیرماه سال جاری موفق به فروش 97 میلیارد تومان شده است که نسبت به خردادماه بیش از 90 درصد افزایش داشته است. مداران فروردین‌ماه خود را با فروش 17 میلیاردتومانی آغاز کرد و این مبلغ را در اردیبهشت‌ماه به 46 میلیارد تومان رسانده است.

مداران با فروش تیرماه خود توانست بیش از 100 درصد فروش فصل بهار را پوشش دهد. اگر این مبلغ فروش را در مردادماه تکرار کند می‌توان برای این نماد چشم‌انداز سودآوری را دید.

مداران2