به گزارش  اکوایران ، در معاملات روز دوشنبه نهم مرداد 1402، شاخص کل بورس تهران 6 هزار و 247 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح یک میلیون و 973 هزار و 914 واحد رسید. بدین ترتیب بورس پس از سه روز نزول، رشد کرد. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با افزایش هزار و 776 واحدی در رقم 699 هزار و 161 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس نیز با رشد 58 واحدی به رقم 26 هزار و 20 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با افزایش 510 واحد به سطح 127 هزار و 257 واحد رسید. 

پنجمین روز خروج پول حقیقی از بورس

روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای پنجمین روز منفی شد و 276 میلیارد تومان پول حقیقی از  بازار سهام  خارج شد. 

امروز نماد وبملت برای دومین روز بیشترین خروج را داشت که ارزش آن 68 میلیارد تومان بود. پس از وبملت، نمادهای پی‌پاد، گلدیرا و خساپا بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای غمایه، دعبید، قشهد و خودرو اختصاص داشت.

بورس

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌  بورس  و فرابورس

امروز نمادهای تاپیکو، رمپنا، فولاد و شتران نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل وپخش، کالا و کرماشا از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای صبا، خاور و کگهر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای هرمز، فجهان و بزاگرس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز خساپا بیشترین تراکنش را داشت و خزامیا و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز دی، نیان و کتوسعه بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 245 هزار و 116 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 238 هزار و 607 میلیارد تومان بود که 97 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 26 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 222 میلیارد تومان رسید. 

بورس

بیشترین ارزش معاملات 

در معاملات امروز نماد خساپا بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات  آن 129 میلیارد تومان بود. 

پس از خساپا، وبملت بیشترین ارزش معاملات را داشت و خزامیا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد سصفها و پی پاد در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات نیز سهام خساپا با تعداد 571 میلیون و 904 هزار و 491 سهم در صدر قرار گرفته است. دی در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شستا تعلق داشت. دو نماد وبملت و خودرو نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

عرضه و تقاضای بورس  

در معاملات دوشنبه، 64 نماد صف خرید داشتند و 65 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 15 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 231 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 47 درصدی به 281  میلیارد تومان رسید. 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس