به گزارش اکوایران شاخص مدیران خرید بخش تولید چین برای ماه ژوئیه از سوی اداره ملی مرکز آمار این کشور برابر 49.3 واحد اعلام شد. اگرچه این رقم همچنان کمتر از سطح 50 واحد که مرز سنجش رکود است، قرار دارد، اما این داده بهتر از پیش‌بینی اقتصاددان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز یعنی 49.2 و همچنین بهتر از این داده در ماه قبل اعلام شد. بهبود داده‌ شاخص مدیران خرید بخش تولید در چین برای ماه ژوئیه بیانگر آن است که فعالین تولیدی به گذار از رکود در دومین اقتصاد جهانی امیدوار شده و بنابراین در این ماه بر میزان خرید خود افزوده‌اند.

عبور از رکود در انتظار صنایع صادرات محور چینی

چین بزرگترین بازار مصرف کالاهای صنعتی است؛ بنابراین داده‌های اقتصادی این کشور به شکل موثری بر روند نوسان نرخ کامودیتی‌ها با محوریت محصولات صنعتی  از جمله فلزات آهنی و غیرآهنی اثرگذار می‌شود. در این شرایط انتشار داده شاخص مدیران خرید بخش تولید در چین برای ماه ژوئیه بهتر از حد انتظار باعث شد تا فعالان بازارهای کالایی به بازگشت اقتصاد چین به مسیر رشد در نیمه دوم سال جاری میلادی با تکیه بر محرک‌های دولتی امیدوار شوند. به این ترتیب در ساعات ابتدایی روز دوشنبه 31 ژوئیه بر نرخ اغلب فلزات اساسی در بازارهای جهانی افزوده شد.

شاخص مدیران خرید بخش تولید چین که از سوی اداره ملی آمار این کشور اعلام می‌شود؛ از داده‌های صنایع عمدتا بزرگ که بخش قابل توجهی از آن‌ها دولتی هستند اخذ می‌شود. در عین حال شاخص مدیران خرید Caixin بخش تولید نیز در چین اعلام می‌شود که این شاخص بر صنایع عمدتا کوچک و متوسطی نظارت  دارد که در شهرهای بندری واقع شده‌اند و بخشی از محصولات آن‌ها صادر می‌شوند. این شاخص برای ماه ژوئیه در ساعات پایانی روز 31 ژوئیه اعلام می‌شود، اما اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی نرخ 50.3 واحدی را برای آن داشتند. درصورتی که این شاخص برای ماه ژوئیه مطابق پیش‌بینی بالاتر از 50 واحد اعلام شود؛ این سومین ماه متوالی خواهد بود که این شاخص از مرز رکود عبور کرده است.