به گزارش اکوایران، در معاملات روز سه‌شنبه دهم مرداد 1402، شاخص کل بورس تهران 19 هزار و 760 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح یک میلیون و 993 هزار و 670 واحد رسید. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با افزایش 6 هزار و 766 واحدی در رقم 705 هزار و 928 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس نیز با رشد 235 واحدی به رقم 26 هزار و 256 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با افزایش هزار و 872 واحد به سطح 129 هزار و 128 واحد رسید. 

ورود پول حقیقی به بورس

روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام مثبت شد و 20 میلیارد تومان پول حقیقی به  بازار سهام  وارد شد. 

امروز نماد وبملت بیشترین خروج را داشت که ارزش آن 58 میلیارد تومان بود. پس از وبملت، نمادهای آسیا، شرنگی و بپاس بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای خبنیان، شپنا، وپخش و فزر اختصاص داشت.

در میان گروه‌های نیز، گروه‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری، بیمه‌ها و صندوق‌های بازنشستگی و انبوه سازی و املاک و مستغلات  بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. بیشترین ورود پول نیز به گروه‌های خودرو و ساخت قطعات، پالایشی‌ها و سرمایه گذاری‌ها تعلق داشت. 

بورس

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌  بورس  و فرابورس

امروز نمادهای شپنا، تاپیکو و شبندر نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل میدکو، وپخش و وپارس از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای انتخاب، خاور و دی بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای ارفع، ساوه و کگهر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز شهر بیشترین تراکنش را داشت و شپنا و ثبهساز در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در  فرابورس  نیز نیان، دی و کتوسعه بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 25 هزار و 248 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 15 هزار و 379 میلیارد تومان بود که 61 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 16 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 890 میلیارد تومان رسید. 

بورس

بیشترین ارزش معاملات 

در معاملات امروز نماد وبملت بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات  آن 503 میلیارد تومان بود. 

پس از وبملت، شپنا بیشترین ارزش معاملات را داشت و فزر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد فولاد و دی در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

بیشترین حجم معاملات

در جدول حجم معاملات نیز سهام وبملت با تعداد یک میلیارد و 109 میلیون و 127 هزار و 810 سهم در صدر قرار گرفته است. دی در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به شستا تعلق داشت. دو نماد خساپا و آسیا نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات سه‌شنبه، 112 نماد صف خرید داشتند و 56 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 51 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 349 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 22 درصدی به 219  میلیارد تومان رسید. 

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس