به گزارش اکوایران بالغ بر 170 هزار تن میلگرد در بازار فیزیکی بورس کالای ایران در روز چهارشنبه هجدهم مرداد ماه عرضه شد. برای این محصول تقاضایی بالغ بر 74 هزار تن از سوی مشتریان به ثبت رسید، اما در نهایت 32 هزار و  150 تن از محصول میلگرد عرضه شده در رینگ فیزیکی بورس کالا در این روز مورد معامله قرار گرفت. به این ترتیب همچنان نوردکاران کشور با رکود سنگینی دست‌وپنجه نرم می‌کنند. 

رکود حاکم بر معاملات مقاطع طویل فولادی به میزانی جدی است که قطعی برق صنایع و احتمال کاهش عرضه نیز تاثیری بر رونق رینگ فیزیکی مقاطع طویل فولادی برجای نگذاشته است.

32 هزار تن میلگرد فولادی معامله شده از رینگ فیزیکی بورس کالا با میانگین میانگین قیمت 22 هزار و 100 تومان انجام شد. با احتساب مالیات ارزش افزوده و کارمزد ارکان بورس نرخ تمام شده فروش میلگرد از بازار فیزیکی بورس کالا برابر 24 هزار تومان بود. این در حالی است که در همین روز هر کیلوگرم میلگرد در بازار آزاد تهران با نرخی در محدوده 24 هزار تومان تا 24 هزار و 500 تومان به فروش می‌رود. به این ترتیب فاصله قیمتی میان میلگرد بازار آزاد و بورس به‌نحوی است که خرید از بورس فاقد توجیه اقتصادی بوده و همین موضوع عامل رکود سنگین حاکم بر بازار است. در این شرایط تجار چشم‌انداز روشنی از بهبود تقاضا در میان مدت نیز ندارند و بنابراین ریسک خرید میلگرد با نرخ فعلی عرضه شده در بازار فیزیکی بورس کالا به امید رشد قیمت در میان مدت را به سادگی نمی‌پذیرند.