به گزارش اکوایران، یکی دیگر از بندهای بسته ۱۰تایی قبلی‌تر ارائه شده امکان دریافت اقامت ایران با سرمایه‌گذاری در بورس بود!!!

 آبان‌ماه سال پیش بود که خبرگزاری فارس از ابلاغ بسته ۱۰ بندی حمایت از بورس خبر داد و تضمین اصل سهام و سود ۲۰ درصدی برای حقیقی‌ها را عنوان کرده بود در این بسته حمایتی قرار بر این بود که در آن سهام حاضر در پورتفوی اشخاص حقیقی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای هر نفر از طریق انتشار عمومی اوراق تبعی و خرید توسط سرمایه‌گذاران بیمه شود.

 محدودکردن بخش فروش بازارگردان‌ها تا اطلاع ثانوی، توقف پذیره‌نویسی اوراق بهادار و عرضه‌های اولیه تا زمان بازگشت ثبات به بازار سرمایه، بازگشت زمان جلسه معاملاتی در فرابورس به روال سابق از ساعت ۱۳:۰۰ به ۱۲:۳۰ از دیگر بندهای حمایتی این بسته بود؛ اما در کمی قبل‌تر از آن (سال 1400) نیز خبرگزاری تسنیم گزارش داد که محمدعلی دهقان دهنوی (رئیس سازمان بورس وقت) با اشاره به جلسات اخیر در مجلس شورای اسلامی و همچنین ستاد اقتصادی دولت اعلام کرده است که بسته حمایتی 7+3 را برای حمایت از بازار سرمایه ارائه کرده این .

و این بسته به این معناست که 3 مورد از مصوبات در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت نیاز به قانون نداشته و مصوب شده است سایر موارد نیاز به قانون‌گذاری دارد و از مکانیزم جلسه سران قوا مصوب نهایی خواهد شد. این 7 مورد البته در دولت مصوب شده است و به‌عنوان پیشنهاد دولت به شورای هماهنگی سران قوا ارائه خواهد شد. یکی از موارد بسته فوق تزریق 5 هزار میلیارد تومان به بازار سرمایه برای آرامش بازار از طریق صندوق توسعه بود.

 دهقانی در آن روز اعلام کرد که کسانی که بخواهند اقامت در کشور ایران را دریافت کنند، می‌توانند از طریق سرمایه‌گذاری در سهام اقدام کنند. از این طریق به جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیز کمک خواهد شد.

 اما چیزی که این روزها از سمت مدیران و مسئولان دیده می‌شود این است که خبری از بسته‌های ۱۰تایی حمایتی برای بازار سرمایه وجود ندارد.

 ایرنا امروز خبری در مورد افزایش قیمت‌ها در سال‌های ریاست دولت روحانی و رئیسی مطرح کرد و افزایش قیمت‌ها از تیر 1399 تا تیر 1400 در دولت روحانی و از تیر 1401 تا تیر 1402 در دولت رئیسی را با هم مقایسه کرد که این موضوع دست خوش طنز در فضای مجازی شد و مهم‌ترین موضوع این گزارش از نظر کاربران این بود که حدفاصل تیر 1400 تا 1401 کجا است؟ و دوم اینکه تغییرات قیمتی سهام و بازار سرمایه یا همان شاخص کل بورس تهران که دماسنج اقتصادی کشورها است کجای این موضوع است و چرا فراموش شده است؟ مگر بورس اولویت اول نبود! بورس فقط اولویت اول شعارهای انتخابات بوده و دیگر نیست؟!

 بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس تهران

 شاخص کل بیش از 7 درصد از سقف تاریخی سال 1399 افت کرد و از کف حمایتی ایجاد شده در تیرماه هم پایین‌تر رسید. شاخص در عمق حمایت‌های تکنیکالی قرار دارد و تنها چیزی که نیاز دارد اعتماد است.

کل