به گزارش اکوایران، شرکت سیمان خوزستان (سخوز) اعلام کرد: سهام این شرکت متعلق به شرکت سیمان فارس و خوزستان (سهامی عام) به وثیقه گذاشته شد.

همچنین سهام شرکت سیمان خزر (سخزر)  که متعلق به شرکت سیمان فارس و خوزستان است، مورد وثیقه قرار گرفته است.

 اما شرکت کود شیمیایی اوره لردگان (شلرد) اعلام کرد: باتوجه‌به اشکال (fault) برقی در خط انتقال برق از پست برق منطقه‌ای اصفهان، تولید شرکت موقتاً متوقف شده و در این راستا، اقدامات لازم جهت رفع مشکلات پیش‌آمده در حال انجام است و به محض رفع مشکل و در مدار قرار گرفتن تولید محصول، اطلاع رسانی خواهد شد. طبق پیش بینی های فنی، طی 3-4 روز آتی فرایند تولید به روال عادی برخواهد گشت. همچنین، با توجه به موجودی محصول اوره شرکت در انبارهای مجتمع و بنادر، فروش شرکت به طور مداوم در حال انجام است و مانعی جهت فروش ایجاد نخواهد شد.

 شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم بیان کرد: هزینه سوخت نیروگاه سیکل ترکیبی جهرم از رقم 25 تومان به 75 تومان افزایش خواهد داشت. اما بار مالی و اثرات قطعی آن پس از تعیین زمان اجرا و ابلاغ رسمی توسط شرکت مدیریت شبکه برق ایران متعاقباً اعلام خواهد شد.

 همچنین شرکت تولید برق عسلویه مپنا (بمپنا) از تغییر نرخ سوخت نیروگاه‌ها بر اساس مصوبه هیئت وزیران خبر داد. هزینه سوخت نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه پس از ابلاغ رسمی از سوی وزارت نیرو، از رقم 25 تومان به 75 تومان افزایش خواهد یافت که پس از ابلاغ رسمی اثرات مالی قابل اتکای این تغییرات، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 شرکت داروسازی کوثر (دکوثر) پیرو شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر کاهش قیمت سهام اعلام کرد: این موضوع به عملیات شرکت مرتبط می‌شود و صرفاً ناشی از عرضه و تقاضای بازار است.

 شرکت داروسازی دامین (دامین) نیز کاهش قیمت سهام را ناشی عرضه و تقاضای بازار دانسته است.

 شرکت ایران یاسا تایر و رابر (پاسا) اعلام داشت برای اولین‌بار به طراحی و ساخت اکسترودر 8 اینچ اقدام کرده و فرایند تولید این دستگاه را به طور کامل بومی‌سازی کرده است.

 شرکت تولیدی ایران‌تایر (پتایر) اعلام کرد: قیمت تایرهای کشاورزی بایاس نسبت به نرخ قبل از تاریخ یکم شهریور ماه 1402 به میزان 25 درصد افزایش می‌یابد.

 شرکت بنیان دیزل (خبنیان) از احداث مولد مقیاس کوچک حرارتی خود تأمین به ظرفیت 25 مگاوات در ساختگاه داخل شرکت خبر داده است.

 اما شرکت سیمان مجد خواف (سخواف) پیشنهاد افزایش سرمایه 209 درصدی این شرکت از محل آورده نقدی سهام‌داران، مطالبات حال شده سهام‌داران و آورده نقدی به‌منظور تکمیل طرح توسعه در حوزه تولید سیمان و همچنین اصلاح ساختار مالی را مطرح کرده است.

 افزایش سرمایه 287 درصدی شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد (پیزد) نیز از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها مورد تأیید حسابرس و بازرس قانونی قرار گرفته است.