به گزارش اکوایران، در معاملات روز یکشنبه پنجم شهریور 1402، شاخص کل بورس تهران 58 هزار و 391 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 51 هزار و 488 واحد رسید. 

شاخص کل هم وزن بورس نیز با افزایش 15 هزار و 570 واحدی در رقم 700 هزار و 449 واحدی ایستاد. 

شاخص کل  فرابورس نیز با رشد 554 واحدی به رقم 26 هزار و 96 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن  فرابورس  با افزایش 3 هزار و 349 واحد به سطح 127 هزار و 254 واحد رسید. 

تداوم ورود سرمایه به بورس

روز یکشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار سهام برای دومین روز مثبت شد و 402 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد.  

امروز نماد شستا بیشترین ورود را داشت که ارزش آن 180 میلیارد تومان بود. پس از شستا، نمادهای صبا، شتران، شبندر و خساپا بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای رمپنا، پی‌پاد و بمولد اختصاص داشت.

بورس

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌  بورس  و فرابورس

امروز نمادهای فملی، فولاد و شستا نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل  بورس  داشتند. در مقابل سصفها، دعبید و ثفارس از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند. 

در فرابورس نیز نمادهای آریا، وسپهر و صبا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای تماوند، بپاس و میهن بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل  فرابورس  داشتند. 

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد شستا بیشترین تراکنش را داشت و خگستر و خودرو در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در  فرابورس  نیز بمولد، فن افزار و دی بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 14 هزار و 782 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 112 میلیارد تومان بود که یک درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 31 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 7 هزار و 573 میلیارد تومان رسید. 

بورس

در معاملات امروز نماد شستا بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات  آن 300 میلیارد تومان بود. 

پس از شستا، خگستر بیشترین ارزش معاملات را داشت و خودرو رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد خساپا و شپنا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا با تعداد 2 میلیارد و 340 میلیون و 158 هزار و 881 سهم در صدر قرار گرفته است. دی در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خساپا تعلق داشت. دو نماد خودرو و خگستر نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

عرضه و تقاضای بورس  

در معاملات یکشنبه، 110 نماد صف خرید داشتند و 61 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 38 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 253 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 7 درصدی به 347 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس