به گزارش اکوایران، دیروز شاخص‌های بازار سهام بار دیگر ریزش کردند و خروج پول حقیقی از بازار افزایش یافت. 

برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه 9 مهر- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل 13 هزار و 399 واحد افت کرد و شاخص کل هم‌وزن 3 هزار و 309 واحد ریزش کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  93 واحد پایین آمد و شاخص هم وزن فرابورس ریزش 365 واحدی داشت. 

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 198 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 511 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 28 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 72 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت نورد و قطعات فولادی (فنورد)، شرکت فرآوری مواد معدنی ایران (فرآور) و شرکت شیر پاستوریزه پگاه اصفهان (غشصفا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت کشت و صنعت شریف آباد (زشریف)، شرکت کشت و دام قیام اصفهان (زقیام) و شرکت کشت و دامداری فکا (زفکا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای کطبس (شرکت زغال سنگ نگین طبس)، خزامیا (شرکت زامیاد) و سخزر (شرکت سیمان خزر) در روز شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت عمران و توسعه شاهد (ثعمرا)، شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر) و شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، 62 نماد صف خرید داشتند و 66 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 14 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 186 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 40 درصدی به 399 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز 

در معاملات دیروز بورس تهران، شاخص کل پس از یک روز وقفه بار دیگر ریزش کرد. شاخص هم وزن نیز روند کم و بیش مشابهی داشت اما افت کمتری را پشت سر گذاشت. شاخص کل 0.64 درصد و شاخص هم وزن 0.46 درصد کاهش یافتند.

نمادهای فملی، فولاد، شبندر، وبملت و شپنا بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند. همچنین 288 میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد که رشد 12 برابری نسبت به روز چهارشنبه داشته است. نمادهای وتجارت، فولاد، وشهر، ثفارس و شپنا بیشترین خروج پول را داشتند. 

علاوه بر این، ارزش معاملات خرد برای دومین روز افزایش یافت و با رشد 14 درصدی به 5 هزار و 250 میلیارد تومان رسید. 

بنابراین بازار با رونق نسبی مواجه بود اما شاهد تداوم خروج سرمایه حقیقی برای هشتمین روز متوالی بودیم. دیروز نمادهای بزرگ بازار با خروج پول مواجه بودند و گروه‌های بانکی، خودرویی و پالایشی نیز بیشترین خروج سرمایه را در میان گروه‌های بازار داشتند. به عبارت دیگر کلیت بازار سمت و سوی نزولی داشت و شاهد تعادل نزولی در بورس تهران بودیم. با روند فعلی به نظر می‌رسد در معاملات امروز نیز نیروهای نزولی غلبه داشته باشند.  

پیش بینی بورس