به گزارش اکوایران ، در معاملات روز سه‌شنبه هجدهم مهر ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 8 هزار و 451 واحد نسبت به روز کاری گذشته بالاتر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 14 هزار و 45 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با رشد 4 هزار و 999 واحد در رقم 685 هزار و 968 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افزایش 152 واحدی به رقم 25 هزار و 143 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با رشد هزار و 168 واحد به سطح 122 هزار و 531 واحد رسید. 

تخفیف ۵ درصدی خوراک به واحدهای پالایشگاهی

کاهش خروج سرمایه از بورس

روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای پانزدهمین روز متوالی منفی شد و 300 میلیون تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. امروز خروج سرمایه کاهش شدیدی نسبت به روز قبل داشت و 99 درصد کمتر بود. 

امروز نماد ثفارس بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 15 میلیارد تومان بود. پس از ثفارس، نمادهای فملی، وشهر، وسالت و خودرو بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای دسبحان، ومعلم، حفارس و شسینا تعلق داشت. 

بورس

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز شستا، شپنا و پارسان نمادهای سبزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در مقابل فارس، کگل و میدکو از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای خاور، آریا و وسپهر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای غصینو، دماوند و فزر بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد تکاردان بیشترین تراکنش را داشت و ثشاهد و شستا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز دی، خاور و سدبیر بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 9 هزار و 933 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 4 هزار و 236 میلیارد تومان بود که 43 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 20 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 520 میلیارد تومان رسید. 

بورس

نمادهای پرمعامله بورس تهران

در معاملات امروز نماد دی بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 86 میلیارد تومان بود. 

پس از دی، ثفارس بیشترین ارزش معاملات را داشت و خاور رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد دسبحان و ثشاهد در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام دی با تعداد 790 میلیون و 715 هزار و 368 سهم در صدر قرار گرفته است. خاور در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خودرو تعلق داشت. دو نماد کرمان و ذوب نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات سه‌شنبه، 68 نماد صف خرید داشتند و 66 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 216 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 180 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 22 درصدی به 346 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس


همچنین ببینید: سود 124 میلیارد تومانی «حسیر» از عرضه اولیه: