به گزارش اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که روز دوشنبه شاخص‌های بازار سهام رشد کردند. برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه 25 مهر- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه شاخص کل 16 هزار و 253 واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن 8 هزار و 97 واحد صعود کرد. همچنین شاخص کل فرابورس  309 واحد بالا آمد و شاخص هم وزن فرابورس افزایش 2 هزار و 453 واحدی داشت. 

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت کمک فنرایند امین (خکمک)، شرکت نورد و قطعات فولادی (فنورد) و شرکت محورسازان ایران خودرو (خوساز) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت صنعت روی زنگان (زنگان)، شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس (ثپردیس) و شرکت آ س پ (آ.س.پ) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای آباد (شرکت توریستی و رفاهی آبادگران ایران)، بسویچ (شرکت پارس سویچ) و دروز (شرکت داروسازی روزدارو) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت لیزینگ ایران و شرق (ولشرق)، شرکت مواد اولیه دارویی بالک (دبالک) و شرکت موسسه اعتباری ملل (وملل) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، 90 نماد صف خرید داشتند و 58 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 97 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 232 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 34 درصدی به 291 میلیارد تومان رسید.

020724

پیش بینی بورس امروز 

معاملات دیروز بورس تهران با روند صعودی شاخص کل آغاز شد و تا پایان به صعود ادامه داد. نمادهای فولاد، شپنا، شبندر، شستا، خودرو، کچاد و شتران بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند و در مقابل بسویچ، دعبید و جم از معدود قرمزپوش‌های دیروز بودند. 

اما دیروز تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار پس از 18 روز کاری متوالی مثبت شد و 82 میلیارد تومان به بازار وارد شد. نمادهای حآفرین، قثابت، وسنا، ثپردیس و خگستر بیشترین ورود سرمایه را داشتند.

همچنین دیروز ارزش معاملات خرد سهام رشد کرد. ارزش معاملات خرد با افزایش 27 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 794 میلیارد تومان رسید. 

 بدین ترتیب بازار تغییرات چشمگیری داشت. ناظران یکی از عوامل اصلی رشد بازار را انتشار خبر تزریق پول به بازار سرمایه می‌دانند. گفته می‌شود هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت و 500 میلیارد تومان به صندوق توسعه بازار تزریق خواهد شد. از سوی دیگر، انتشار خبر کنار گذاشتن شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو نیز سیگنال مثبتی برای بورس بود. بنابراین با شرایط فعلی به نظر می‌رسد امروز نیز بازار با تقاضای خوبی مواجه باشد.

020724