به گزارش اکوایران، در معاملات روز چهارشنبه بیست و ششم مهر ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 7 هزار و 698 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 23 هزار و 546 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش 6 هزار و 953 واحد در رقم 682 هزار و 987  واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با کاهش 260 واحدی به رقم 25 هزار و 26 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افت 2 هزار و 41 واحد به سطح 121 هزار و 597 واحد رسید. 

خروج سرمایه از بورس

روز چهارشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 711 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. 

امروز نماد شپنا بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 39 میلیارد تومان بود. پس از شپنا، نمادهای فملی، شتران، وتجارت و حفارس بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای وآفر، فاذر، ریشمک، سدبیر و سیمرغ تعلق داشت. 

020726

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ بورس و فرابورس

امروز خودرو، اخابر و خساپا نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل وبملت، کچاد و شیران از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای مارون، خاور و آریا بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای وهور، تماوند و فزر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد حفارس بیشترین تراکنش را داشت و ثفارس و ثشاهد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز دی، کرمان و ثپردیس بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 15 هزار و 29 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 6 هزار و 926 میلیارد تومان بود که 46 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 11 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 141 میلیارد تومان رسید. 

020726

نمادهای پرمعامله بورس تهران

در معاملات امروز نماد حفارس بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 285 میلیارد تومان بود. 

پس از حفارس، ثفارس بیشترین ارزش معاملات را داشت و ثشاهد رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد وبملت و فملی در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام حفارس با تعداد یک میلیارد و 156 میلیون و 350 هزار و 6 سهم در صدر قرار گرفته است. دی در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به فاذر تعلق داشت. دو نماد وبملت و خودرو نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات چهارشنبه، 27 نماد صف خرید داشتند و 30  نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 52 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 107 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 37 درصدی به 391 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

020726