به گزارش اکوایران، در معاملات روز دوشنبه یکم آبان ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 10 هزار و 321 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 21 هزار و 891 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش 4 هزار و 247 واحد در رقم 685 هزار و 899 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت 164 واحدی به رقم 24 هزار و 866 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با نزول هزار و 319 واحد به سطح 122 هزار و 166 واحد رسید. 

افزایش خروج سرمایه از بورس

روز دوشنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای پنجمین روز متوالی منفی شد و 352 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که نسبت به دیروز بیش از 5 برابر بیشتر شده است. 

امروز نماد ونوین بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 35 میلیارد تومان بود. پس از ونوین، نمادهای شبندر، سپید، بازرگام و ثفارس بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. در میان گروه‌ها نیز، گروه‌های پالایشی، فلزات اساسی و خودرویی‌ها بیشترین خروج سرمایه حقیقی را ثبت کردند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای حفاری، وبملت، زملارد، وآیند و کحافظ تعلق داشت. 

بورس

نمادهای لیدر بازار سرمایه

امروز شبندر، شپنا و کگل نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل وبملت، فولاد و بوعلی از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای هرمز، شگویا و زاگرس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای غصینو، نیان و ساوه بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ثشاهد بیشترین تراکنش را داشت و وبملت و شبندر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نیان، تاپکیش و ثپردیس بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 228 هزار و 844 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 222 هزار و 419 میلیارد تومان بود که 97 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 7 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 660 میلیارد تومان رسید. 

بورس

وبملت؛ نماد پرمعامله بورس تهران

در معاملات امروز نماد وبملت بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 119 میلیارد تومان بود. 

پس از وبملت، حفاری بیشترین ارزش معاملات را داشت و ثشاهد رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد شبندر و ثفارس در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام وبملت با تعداد 264 میلیون و 213 هزار و 635 سهم در صدر قرار گرفته است. حفاری در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به ثبهساز تعلق داشت. دو نماد خساپا و خودرو نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات دوشنبه، 39 نماد صف خرید داشتند و 84 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 34 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 196 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 100 درصدی به 349 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

بورس