به گزارش اکوایران ظرف مهر ماه امسال رینگ شمش فولاد در بازار فیزیکی بورس کالای ایران کم رونق بود؛ خروج متقاضیان سرمایه‌ای از این بازار با محدود کردن خریداران به دارندگان کد بهین‌یاب عامل فروکش تب خرید شمش فولاد از این بازار بود.

ظرف مهر ماه امسال بالغ بر یک میلیارد و 55 میلیون تن شمش فولاد در بازار فیزیکی بورس کالای ایران عرضه شد؛ کف قیمت پایه در بازه ماهانه برابر 18 هزار و 890 و سقف قیمت پایه در این بازه برابر 20 هزار و 240 تومان بود.

متقاضیان شمش فولاد در مهر ماه امسال تقاضایی بالغ بر 783 هزار تن را در رینگ فیزیکی بورس کالا به ثبت رساندند که در نهایت 540 هزار تن شمش فولاد از این بازار مورد معامله قرار گرفت. به این ترتیب نسبت حجم معامله به عرضه در رینگ فیزیکی بورس کالا ظرف مهر ماه امسال به حدود 38 درصد رسید.

با توجه به آغاز فصل بازندگی در کشور، پیش‌بینی می‌شود که تقاضای مصرفی برای مقاطع طویل فولادی کاهشی باشد و این موضوع باعث کاهش تمایل به خرید مواد اولیه از سوی نوردکاران شده است. در عین حال بازار آزاد مقاطع طویل فولادی با انباشت محصول بدون مشتری مواجه است و این موضوع نیز از تمایل نوردکاران برای خرید شمش فولاد و رشد تولید کاسته است.