به گزارش اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز شنبه می‌روند که روز چهارشنبه بورس تهران برای پنجمین روز متوالی صعود کرد. 

برای پیش بینی بورس امروز –شنبه 20 آبان- به روند بازار سهام در روز چهار‌شنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل صعود 3 هزار و 345 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن نیز 2 هزار و 578 واحد بالا آمد. شاخص کل فرابورس  13 واحد رشد کرد و شاخص هم وزن فرابورس 32 واحد افزایش پیدا کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت سیمان خاش (سخاش)، شرکت پدیده شیمی قرن (قرن) و شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری مسکن الوند (ثالوند)، شرکت مجتمع سیمان غرب آسیا (سجام) و شرکت کارخانجات صنعتی تبرک (تبرک) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای ولملت (شرکت واسپاری ملت)، واعتبار (شرکت سرمایه گذاری اعتبار ایران) و وصنا (شرکت صنایع بهشهر ایران) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور (وهور)، شرکت صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود (کشرق) و شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب (ثغرب) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، 68 نماد صف خرید داشتند و 31نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 43 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 194 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 0.9 درصدی به 408 میلیارد تومان رسید.

020819

پیش بینی بورس امروز 

روز چهار‌شنبه شاخص‌ کل و شاخص هم وزن بورس تهران تقریبا روند مشابهی داشتند با این تفاوت که شاخص هم وزن رشد بیشتری را پشت سر گذاشت

همچنین شاهد خروج پول حقیقی به میزان 181 میلیارد تومان بودیم. شد. نماد شپنا بیشترین خروج سرمایه را داشت پس از آن، نمادهای وبملت، خساپا، ولصنم و خودرو بیشترین خروج پول را ثبت کردند. 

روز چهارشنبه نمادهای فملی، پارسان و حکشتی بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و در مقابل نمادهای شپنا، فارس و شبندر بیشترین اثر منفی را بر شاخص داشتند.  

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 32 درصدی نسبت به روز قبل به 3 هزار و 994 میلیارد تومان رسید.

با این حال به نظر می‌رسد همچنان نیروهای صعودی در بازار حضور دارند. اما وجود مازاد عرضه در معاملات چهارشنبه برای معامله گران هشدار دهنده است. برخی از ناظران افزایش عرضه در روز چهارشنبه را سنت بازار در آخرین روز هفته می‌دانند و علت آن را در ریسک‌های سیاسی و اثر اخبار آخر هفته بر معاملات شنبه می‌دانند. برخی نیز معتقدند صعود بازار در 5 روز پیاپی یک روند صعودی است که نیاز به تعدیل دارد و امروز ممکن است بازار با افت مواجه باشد.