به گزارش اکوایران، شرکت فروشگاه های زنجیره ای رفاه با کاهش 74 درصدی در سود عملیاتی در 9 ماهه منتهی به پایان تیرماه 1402همراه شد که دلیل آن را به عواملی چون تعطیلی بیش از 220 شعبه از فروشگاه های وین مارکت به دلیل عملکرد پایین و در پی آن کاهش درآمد تبلیغات و رشد هزینه عمومی ادرای اعلام کرده است. برنامه رفاه برای سودآوری تمرکز بر افزایش فروش فروشگاه های هایپر و اکسترا خواهد بود.

شرکت پارس خودرو بیان کرد در نظر دارد اقلام مازاد قطعات برلیانس خود را از طریق برگزاری مزایده عمومی به فروش برساند.

پتروشیمی بوعلی سینا رشد 100 درصدی سود عملیاتی در 6 ماهه ابتدایی سال 1402 را ناشی از افزایش نرخ فروش دانست همچنین رشد درآمدهای غیر عملیاتی به دلیل افزایش سود سرمایه گذاری و تعدیل نرخ خوراک دریافتی سال قبل بوده است.

سیمان اصفهان نیز در 6 ماهه نخست سال رشد 115 درصدی در سود عملیاتی رقم زده است، از عوامل موثر بر این رشد را به کنترل بهینه هزینه ها، فروش در بورس کالا، تمرکز بر ترکیب بهینه فروش و افزایش درآمد صادراتی دانسته است.

صنایع پتروشیمی تخت جمشید با نماد شجم با کاهش 40 درصدی در سود عملیاتی برای سال مالی منتهی به پایان شهریور 1402، دلیل این رشد منفی را افت قیمت های جهانی و کاهش 9.3 درصدی نرخ فروش هر تن محصول و افزایش 5 درصدی بهای تمام شده هر تن محصول به دلیل افزایش قیمت نهاده های تولید عنوان کرده است.


چه خبر از کدال؟ شفاف سازی شرکت‌ها در خصوص نرخ گاز صنایع


شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) در نظر دارد مهندسی، تامین، اجرا و راه اندازی پروژه 300 هزارتنی میلگرد شاخه و کلاف SBQ فولاد میبد را به صورت EPC از طریق مناقصه عمومی یه مرحله ای(با ارزیابی فنی-بازرکانی) به پیمانکار واجد شرایط واگذار نماید.

سیمان سفید نی ریز اعلام کرد که بر اساس مصوبه هییت وزیران نرخ گاز بهای مصرفی شهریور به ازای هر متر مکعب 735 تومان و با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و عوارض 913 تومان و همچنین برای مهر ماه به ازای هر متر مکعب 732 تومان و با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و عوارض 915 تومان است.

شرکت ایران دارو اعلام کرد نرخ فروش تعدادی از محصولات این شرکت به جهت پوشش هزینه های ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه و بر اساس مجوزهای سازمان غذا و دارو افزایش یافته است. محصولات اعلام شده در جدول پیوستی از 10% تا 60% رشد داشته اند.

شرکت شیمی دارویی داروپخش (دشیمی) از دریافت مطالبات از به پخش داروی بهشهر خبر داد.

کارخانه های صنعتی آزمایش در یک ساله منتهی به پایان شهریور 1402، 90 درصد نسبت به دوره مشابه قبل در درآمد عملیاتی و سود ناخالص رشد داشته است.

شرکت خدمات فنی فولاد یزد (خفولا) در مناقصه تامین نیروی انسانی شهرداری مهریز شرکت کرد.

شرکت مجتمع ترابری رهنورد (حرهور) بیان کرد دلیل افزایش حجم بار در پروژه سنگ آهن احیا سپاهان، خرابی مداوم مکانیزم های ملکی و استفاده از کامیون های استیجاری بابت جلوگیری از توقف حمل در پروژه بوده که نتیجه ان افزایش هزینه سربار بود.

شرکت لیزینگ رایان سایپا بیان داشت با شرکت های نیک سرمایه رایمون و شاخص تجارت رایمون قراردادی سه جانبه منعقد کرده است.

شرکت حفاری شمال از برنده شدن در استعلام قیمت برای پروژه حفاری 9 حلقه چاه in fill در میدان گازی پارس جنوبی به کارفرمایی شرکت نفت و گاز پارس به مبلغ کل قرارداد 308 میلیون دلار بصورت EPD برای یک دکل دریایی به مدت 33 ماه خبر داد.

شرکت تکنو تار بیان کرد مجوز نشان دانش بنیان در حوزه "برق و الکترونیک، فوتونیک، مخابرات و سیستمهای خودکار" از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را اخذ کرده است.

بیمه میهن از انعقاد تفاهم‌نامه‌ ارائه خدمات جامع بیمه‌ای با کارگزاری حامی تجارت الماس خبر داد.

هیأت مدیره شرکت فولاد هرمزگان جنوب افزایش سرمایه 71 درصدی این شرکت از محل سود انباشته را مورد تصویب قرار داد. همچنین  شرکت بیمه کوثر افزایش سرمایه 34 درصدی این شرکت از محل سود انباشته و سایر اندوخته ها را به تصویب رساند.

اما بازرس و حسابرس قانونی شرکت صنایع غذایی مینو شرق (غمینو) افزایش سرمایه 80 درصدی این شرکت را تایید کرد.


شفاف‌سازی برای نرخ خوراک