به گزارش اکوایران، شرکت بورس کالای ایران در ۶ماهه منتهی به شهریور 1402 مبلغ 428 میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرد و با رشد 50 درصدی نسبت به دوره ۶ماهه گذشته همراه شده است.

 این شرکت عمده دلایل افزایش سود عملیاتی را رشد 67 درصدی درآمد حاصل از کارمزد معاملات اعلام کرد که بیشترین عامل مؤثر بر این افزایش، رشد 76 درصدی ارزش معاملات بازار فیزیکی و فرعی است.

شرکت پتروشیمی نوری در نظر دارد در مزایده بلوک 20 درصدی سهام شرکت پتروشیمی اروند شرکت کند.

 شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) نیز از عملیات کلنگ‌زنی احداث نیروگاه خورشیدی 100 مگاواتی خبر داد که در روز 26 مهرماه سال جاری انجام شده است.

 شرکت تولید مواد اولیه داروئی البرز بالک (دبالک) از انعقاد قرارداد فروش 135 میلیاردتومانی با شرکت داروسازی فارابی خبر داد.

 شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش) در ۹ماهه منتهی به شهریور سود خالصی معادل 89 میلیارد تومان محقق کرده که نسبت به دوره مشابه سال قبل 89 درصد افزایش داشته است.

 شرکت صنایع بهداشتی ساینا در ۹ماهه منتهی به شهریور سود خالصی معادل 65 میلیارد تومان شناسایی کرده و توانسته از زیان 2 میلیاردتومانی دوره مشابه سال قبل رها شود.

 شرکت کارخانجات مخابراتی ایران (لکما) در نظر دارد، یک قطعه زمین به متراژ حدود ده هکتار متعلق به خود واقع در فاز 2 منطقه ویژه اقتصادی شیراز را از طریق برگزاری مزایده عمومی به فروش برساند.

 شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در ۶ماهه منتهی به شهریور سود خالصی معادل 1457 میلیارد تومان شناسایی کرده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته 108 درصد افزایش داشته است.

 شرکت کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان (زفجر) در خصوص دلایل افزایش 113 درصدی سود عملیاتی در ۶ماهه منتهی به شهریور 1402 را افزایش نرخ فروش شیر خام و نرخ فروش گوساله نر دانسته است.

 شرکت الکتریک خودرو شرق (خشرق) دلایل افزایش سود ناخالص و عملیاتی در این دوره را ناشی از افزایش ناشی از حجم فروش و تغییر در ترکیب فروش محصولات عنوان کرد.

 شرکت گلتاش (شگل) نیز در ۹ماهه منتهی به شهریور 1402 سود خالص 131 میلیاردتومانی را به دست آورده که با رشد 486 درصدی همراه شده است.

 شرکت سالمین (غسالم) در ۶ماهه منتهی به تابستان سال جاری سود خالص 80 میلیاردتومانی را به دست آورده که با افت 42 درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل همراه شده است.

 این شرکت دلایل کاهش سود عملیاتی دوره مالی منتهی به 31 شهریور 1402 نسبت به دوره مشابه سال قبل را ناشی از حذف ارز ترجیحی در سال گذشته و جهش قابل‌توجه نرخ فروش محصولات اعلام کرده است.

 شرکت کی بی سی نیز در خصوص دلایل تغییرات سود عملیاتی اعلام کرد افزایش درآمدهای عملیاتی در دوره ۹ماهه منتهی به تابستان 1402 نسبت به دوره مشابه سال گذشته دلیل افزایش سود عملیاتی بوده است.

 شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران (ونیکی) در ۹ماهه منتهی به شهریور 3826 میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرد که به نسبت دوره مشابه قبل رشد 34 درصدی داشت.

 شرکت گروه سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران (وتوصا) اعلام کرد هیچ‌گونه اخبار مهم و مؤثر بر قیمت سهام و یا تغییر عملکرد وضعیت مالی این شرکت و شرکت‌های زیر مجموعه فرعی وجود ندارد.

 شرکت صنایع مس افق کرمان (فافق) از صنایع مس افق کرمان از ابلاغ قرارداد از سوی شرکت ملی صنایع مس ایران (کارفرما) به شرکت زیر مجموعه با موضوع مدیریت و انجام خدمات اداری و فنی تأمین نیروی انسانی مورد نیاز راهبری خطوط تولید و پشتیبانی کارخانجات جانبی الحاق شده جدید در مجتمع مس شهربابک و سایر نقاط مورد نظر کارفرما خبر داد.

 گروه صنعتی ناب (غناب) برنده مزایده فروش سهام شرکت کشت دانه‌های روغنی را اعلام کرد.

هیئت‌مدیره شرکت قاسم ایران افزایش سرمایه 40 درصدی این شرکت از محل سود انباشته را به تصویب رساند.