به گزارش اکوایران، دیروز دو شاخص اصلی بورس ریزش کردند اما روند متفاوتی داشتند. برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه 28 آبان- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل 10 هزار و 316 واحد افت کرد و شاخص کل هم‌وزن 221 واحد پایین آمد. همچنین شاخص کل فرابورس  29 واحد کاهش یافت و شاخص هم وزن فرابورس رشد 51 واحدی داشت. 

در پایان معاملات ‌روز شنبه، 277 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 428 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 40 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 60 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز شنبه در بورس شرکت ایران تایر (پتایر)، شرکت سیمان سفید نی ریز (سنیر) و شرکت کویر تایر (پکویر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت کشت و صنعت دشت خرم دره (زدشت)، شرکت صنعت روی زنگان (زنگان) و شرکت شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای سدشت (شرکت سیمان دشتستان)، لخزر (شرکت پارس خزر) و چفیبر (شرکت فیبر ایران) در روز شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر)، شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود (ثرود) و شرکت کارخانجات صنعتی تبرک (تبرک) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، 61 نماد صف خرید داشتند و 39 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 45 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 257 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 11 درصدی به 313 میلیارد تومان رسید.

020827

پیش بینی بورس امروز 

در معاملات دیروز بورس تهران، شاخص کل از ابتدا روند نزولی پیدا کرد اما شاخص هم وزن در یک ساعت ابتدایی صعود کرد. اما در نیمه دوم معاملات شاخص هم وزن نیز ریزش کرد و در نهایت پایین‌تر از سطح روز کاری قبل ایستاد. 

نمادهای بزرگ بازار؛ فولاد، فارس، وبملت، شپنا، کگل، فملی و شتران بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند. 

همچنین 15 میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد و نمادهای خساپا، فملی، شپنا، وتجارت، خودرو، وبملت، بپاس، ونوین، وبصادر و وسالت بیشترین خروج پول را داشتند. 

هرچند شاخص برای سومین روز پی در پی ریزش کرد اما همچنان در میانه دو سطح حمایت و مقاومت ماندگار است. از سوی دیگر، حجم معاملات همچنان پایین است، دیروز ارزش معاملات خرد با کاهش 7 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 567 میلیارد تومان رسید که پایین‌ترین رقم در 2 هفته اخیر است. بنابراین به نظر نمی‌رسد دامنه نوسان شاخص زیاد شود.