به گزارش اکوایران، شرکت پتروشیمی زاگرس در 6 ماهه منتهی به شهریور 1402 به صورت حسابرسی شده معادل 1563 میلیارد تومان سود رقم زده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته با 15 درصد رشد مواجه شده است. این در حالی بود که در صورت های مالی حسابرسی نشده مبلغ سود شناسایی شده 1137 میلیارد تومان بود.

شرکت پالایش نفت بندر عباس (شبندر) صورت های مالی حسابرسی شده دوره 6 ماهه منتهی شهریور 1402 را منتشر کرد. در گزارش حسابرسی نشده این شرکت مبلغ 10279 میلیارد تومان سود خالص شناسایی شده که با افزایش 20 درصدی در گزارش حسابرسی شده مواجه شده است.

شرکت طراحی و ساخت قطعات داخلی خودرو سایپا آذین (خاذین) بیان کرد عمده ترین دلیل تغییر زیان خالص، انعقاد توافق نامه بین شرکت با شرکت سازه گستر سایپا به مبلغ 113 میلیارد تومان تعدیل نرخ فروش است.

شرکت پتروشیمی ارومیه (شاروم) دلیل افزایش بیش از 30 درصدی سود دوره جاری نسبت به سال گذشته را ناشی از افزایش 67 درصدی مبلغ و 37 درصدی در مقدار فروش عنوان کرده است.

سیمان ساوه درصدی علت رشد سود عملیاتی 86 درصدی در 6 ماهه نخست سال را ناشی از رشد 23 درصدی فروش محصولات داخلی، افزایش 39 درصدی نرخ فروش سیمان خاکستری و افزایش 60 درصدی نرخ فروش سیمان سفید به دلیل عرضه در بورس کالا افزایش مبلغ فروش صادراتی، مدیریت هزینه و اثر موجودی نیمه ساخته پایان سال از بابت کاهش بهای تمام شده مطرح کرده است.

بهترین نمادهای بورس در مهرماه

شرکت پالایش نفت لاوان در خصوص قیمت گاز سوخت صنایع اظهار کرد: با توجه به محاسبات انجام شده از فروردین تا مهر سال 1402 حدود مبلغ 67 میلیارد تومان جهت این شرکت تفاوت خواهد داشت که افزایش نرخ گاز تاثیر بااهمیتی بر سود و زیان شرکت نخواهد داشت.

شرکت فرابورس ایران، پذیره نویسی اوراق مرابحه شرکت داروسازی آرایشی و بهداشتی ایران داروک از روز شنبه 4 آذر آغاز و به مدت سه روز کاری ادامه خواهد داشت.

شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیائی ایران (شیران) از خرید نفت از پالایشگاه تبریز از طریق بورس انرژی خبر داد.

شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) از عدم پذیرش مدارک توسط مزایده گذار در مزایده عرضه 21 درصد از سهام شرکت خدمات بیمه ای پوشش توسعه بهشهر خبر داد.

شرکت توسعه مولد نیروگاهی جهرم بیان کرد با توجه به ماهیت واحدهای تولیدی نیروگاهی و با عنایت به دستورالعمل شرکت فروشنده/ سازنده، نیروگاه های تولید برق طی یک برنامه زمانبندی شده مشخص و پس از سپری شدن مدت زمان معینی از کارکرد واحدهای تولیدی اقدام به تعمیرات اساسی واحدهای تولید برق خود می نماید.

شرکت پارس سرام (کسرام) اعلام کرد در نظر دارد نسبت به شناسایی پیمانکار طراحی و اجرای تصفیه خانه فاضلاب بهداشتی به منظور بازگردانی پسابها به چرخه مصرف آب صنعتی اقدام نماید.

شرکت سپید ماکیان از برنده شدن در مزایده اجاره ی مجتمع مرغ گوشتی و کشتارگاه صنعتی طیور شرکت سفید رود خبر داد. مبلغ مورد توافق 121 میلیارد تومان و نحوه تسویه 15٪ پس از اعلام شد.

شرکت سیمان کارون نیز از برگزاری مزایده جهت فروش ماشین آلات مازاد و از کار افتاده خبر داد.

اما شرکت سرمایه گذاری خوارزمی (وخارزم) عنوان کرد با توجه به تصمیمات هیئت مدیره و مجوزهای لازم، بخش عمده ای از پرتفوی بورسی و فرابورسی شرکت به شرکت سرمایه گذاری آینده نگر الگوریتم (شرکت زیر مجموعه با مالکیت 100 درصدی) منتقل شده است.

شرکت بازرگانی و تولیدی مرجانکار اعلام کرد در نظر دارد ماشین آلات، تجهیزات و تاسیسات خط اتوماتیک تولید خرپا فلزی خود را از طریق مزایده عمومی واگذار نماید.

شرکت ویتانا (غویتا) در راستای توسعه برند مادر در سایر زمینه های صنعت مواد غذایی، اقدام به انعقاد قرارداد با شرکت فرآورده های لبنی نعمت البرز ایرانیان (سهامی خاص) (بستنی نعمت) کرده است .

اما نماد عالیس نیز از افزایش سرمایه 200 درصدی از محل سود انباشته خبر داده است.