به گزارش اکوایران بهای سنگ‌آهن وارداتی به چین به بیشترین نرخ پس از روزهای پایانی ماه مه 2022 صعود کرد؛ این رشد قیمتی در حالی در بازار سنگ‌آهن رقم خورد که سایر محصولات معدنی و صنعتی در محدوده‌ای نزدیک به کف قیمت یک سال اخیر خود نوسان دارند، اما امیدواری به جهش تقاضا برای محصولات فولادی از سوی چین باعث شده تا سنگ‌آهن صعودی شود.

صعود سنگ‌آهن در بازه ماهانه و سالانه تثبیت شد

سنگ‌آهن عیار 63.5 درصد وارداتی به بنادر شمالی چین برای تحویل در ماه نوامبر تا 136 دلار به ازای هر تن قیمت خورد؛ این نرخ بیشترین بهای فروش این محصول پس از ماه مه 2022 بود. احتمال افزایش تقاضا همراه با خطر کاهش عرضه، از این رشد قیمتی حمایت کرد.

سنگ‌آهن وارداتی به چین در بازه هفتگی رشدی 2.65 درصدی و در بازه ماهانه افزایشی 12.86 درصدی داشت. این در حالی است که نرخ این محصول در بازه سالانه رشدی 34 درصدی داشته است.

در حالی بر نرخ سنگ‌آهن وارداتی به بنادر شمالی چین افزوده شد که مسکن در این کشور به دلیل فروکش تقاضا ارزان می‌شود؛ اما وعده‌های دولت چین برای حمایت از بخش زیرساخت و شرکت‌های توسعه‌دهنده املاک در این کشور باعث شده تا سنگ‌آهن و فولاد بی‌توجه به داده‌های بخش املاک در مسیر صعود نرخ نوسان داشته باشند.  

هفته گذشته دولت پکن اعلام کرد که انتشار اوراق قرضه یک تریلیون یوآنی با هدف بهبود پروژه‌های زیرساختی و تولیدی را تسریع خواهد کرد؛ این تصمیم دولت چین به تحریک بازار سنگ‌آهن و فولاد در چین انجامید.