به گزارش اکوایران: مدیران عامل بانک‌های ملت، پاسارگاد، تجارت، صادرات، پارسیان و اقتصاد نوین به منظور تجدید ارزیابی دارایی‌ها به سازمان بورس فراخوانده شدند.

مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس خطاب به این بانک‌ها نوشت: به استناد مفاد بند ۱۱ ماده ۷ قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران، اتخاذ تدابیر ضروری و انجام اقدامات لازم به‌منظور حمایت از حقوق و منافع سرمایه‌گذاران در بازار اوراق بهادار، از وظایف و اختیارات هیأت‌مدیره سازمان است.

در همین راستا و بر اساس مفاد ماده (۲) قانون مذکور، با هدف ساماندهی، حفظ و توسعه بازار شفاف، منصفانه و کارای اوراق بهادار و به‌منظور نظارت بر حسن اجرای این قانون، این سازمان در نظر دارد از ظرفیت‌های قانونی موجود مبنی‌بر حمایت از حقوق و منافع سرمایه‌گذاران استفاده کرده و با هدف همگرایی و نزدیک‌تر شدن ارزش بازار سهام و ارزش ذاتی شرکت‌ها، با دنبال کردن بسترهای قانونی از طریق انجام افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها، به این مهم دست یابد..

لذا از جناب‌عالی دعوت می‌شود تا شخصا در جلسه‌ای که به منظور هم‌اندیشی در این خصوص در روز شنبه ۱۱ آذر ساعت ۱۴ واقع‌ در ساختمان مطهری در سالن جلسات طبقه ۲۱ تشکیل می‌شود، حضور به‌هم رسانید.

photo_2023-11-29_09-48-20

گفتنی است که چندی پیش، هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ نیز در راستای تجدید ارزیابی دارایی‌ها به سازمان بورس فراخوانده شدند.