به گزارش اکوایران؛ یک سال پیش سازمان خصوصی‌سازی از واگذاری 51 درصد سهام دو باشگاه فرهنگی و ورزشی پرسپولیس و استقلال از طریق فرابورس خبر داد.

طبق اطلاعیه منتشرشده این سازمان، ارزش پایه سهام قابل عرضه باشگاه فرهنگی و ورزشی پرسپولیس ۲۱.۱۶۱.۰۴۷.۰۸۶.۹۰۰ ریال، معادل ۵.۳۶۲.۶۵۷.۶۵۰ سهم به صورت بلوکی (۵۱ درصد)، با قیمت تابلو فرابورس «در روز عرضه معادل قیمت پایانی روز قبل از عرضه» به اضافه ۱۱۰ درصد به شرط آن که از مبلغ ۳.۹۴۶ ریال کمتر نباشد.

از سویی دیگر، ارزش پایه سهام قابل عرضه باشگاه فرهنگی و ورزشی استقلال ۱۸.۵۰۲.۷۲۱.۶۱۳.۰۰۰ ریال، معادل ۵.۵۰۳.۴۸۶.۵۰۰ سهم به صورت بلوکی (۵۱ درصد)، با قیمت تابلو فرابورس «در روز عرضه معادل قیمت پایانی روز قبل از عرضه» به اضافه ۱۱۰ درصد به شرط آن که از مبلغ ۳.۳۶۲ ریال کمتر نباشد.

بعد از آن مالکان این دو باشگاه مشخص شدند، ریاست مجمع باشگاه استقلال در اختیار وزارت اقتصاد قرار گرفت و ریاست مجمع باشگاه پرسپولیس هم به وزارت ورزش و جوانان رسید.

 

حالا بعد از یکسال جزئیات جدیدی از عرضه سهام سرخابی‌‌ها منتشر شده، سازمان خصوصی‌سازی مدعیست برای حل مشکل مجوز حرفه‌ای سرخابی‌ها برای حضور در آسیا واگذاری ۵۰ درصد سهام این دو باشگاه را در دستور کار قرار داده است.

قرار است تا امسال حداقل ۵۰ درصد سهام به اضافه یک سهم هر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال واگذار شود تا ایرادی که AFC برای مالکیت مشترک وارد کرده به طور کامل حل شود و تفکیک مالکیت این باشگاه‌ها در دولت منتفی شد.

براساس اطلاعیه‌ای که فرابورس منتشر کرده، عمده سهام کنترلی شرکت‌های فرهنگی ورزشی پرسپولی با نماد «پرسپولیس۴» و استقلال با نماد «استقلال۴» عرضه خواهد شد. 

طبق اطلاعیه مربوط به باشگاه پرسپولیس، سازمان خصوصی سازی در نظر دارد تعداد ۵۳۶۲۶۵۷۶۵۰ سهم معادل ۵۱ درصد از سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس (سهامی عام) متعلق به وزارت ورزش و جوانان را به طور عمده، نقد و شرایطی از طریق بازار پایه فرابورس ایران به فروش برساند؛ تاریخ عرضه روز سه شنبه 12 دی 1402 تعیین شده است.

براساس اطلاعیه مربوط به باشگاه استقلال، سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد تعداد ۵۵۰۳۴۸۶۵۰۰ سهم معادل ۵۱ درصد از سهام شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران (سهامی عام) متعلق به وزارت ورزش و جوانان را به طور عمده، نقد و شرایطی از طریق بازار پایه فرابورس ایران به فروش برساند؛ تاریخ عرضه روز سه شنبه مورخ 12 دی 1402 تعیین شده است.

در پایان می‌توانید اطلاعیه‌های مربوط به باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال را مطالعه کنید.