به گزارش اکوایران، در جریان معاملات روز چهارشنبه در بازار بورس اوراق بهادار تهران ارزش معاملات در این روز به رقم 6800 میلیارد تومان رسید و شاخص کل حدود 1300 واحدی منفی خورد تا یک روز دیگر در هفته گذشته شاهد نوسان کمتر از یک درصدی در شاخص کل باشیم.

بیشترین تاثیر منفی شاخص کل برای روز چهارشنبه ناشی از افت نمادهای رمپنا، ومعادن و نماد های کگل و کچاد بود.

بانک ملت مجمع عمومی خود را برگزار کرد و مقرر شد که سرمایه خود را از ۳۵۳ هزار میلیارد ریال به ۷۱۰ هزار میلیارد ریال از محل سود انباشته افزایش دهد. همچنین تراز عملیاتی تجمیعی این بانک در پایان آبان ماه سال جاری به ۴۸۰ هزار و ۴۹۹ میلیارد ریال رسیده است.

سازمان بورس نیز در انتهای هفته گذشته اعلام کرده است که با هدف اجرایی شدن افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها، جلسات مستمر و جداگانه‌ هیات مدیره و مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار با مدیران عامل و هیات مدیره هلدینگ‌ها و ناشران بزرگ روز چهارشنبه در سازمان بورس برگزار شده است و این موضوع تا رسیدن به نتیجه ادامه دار خواهد بود.

روابط عمومی بانک مرکزی نیز اعلام کرده است که پیرو سفر رئیس کل بانک مرکزی به روسیه با هدف افزایش همکاری‌های پولی و بانکی با این کشور و همچنین تقویت مناسبات در چارچوب توافقنامه تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، جلسه‌ای میان مدیران بانکی ازبر بانک روسیه و بانک ملی ایران برگزار شد که بر اساس آن خط اعتباری به ارزش ۶ و نیم میلیارد روبل برای واردات کالاهای اساسی از روسیه برای ایران ایجاد شد.

وزیر اقتصاد نیز در سومین نشست کارآفرینان ایران در سال ۱۴۰۲ که با موضوع جلسه پیگیری و حذف موانع سرمایه گذاری و تولید برگزار شد، اظهار داشت: در سخت‌ترین شرایطی که عده‌ای فکر می‌کردند که بعد از یک یا دو سه سال می‌توانند کشور را از پای در بیاورند، امسال برای سومین سال شاهد این هستیم که اقتصاد کشور نرخ رشد نسبتاً خوبی را تجربه خواهد کرد. همچنین بخش بزرگی از بنگاه‌هایی که در اختیار بانک‌ها بود و دستگاه‌های اجرایی نیز حاضر نبودند از آنها دل بکنند واگذار خواهد شد.

بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 

در جریان معاملات روز چهارشنبه در بازار بورس اوراق بهادار تهران ارزش معاملات در این روز به رقم 6800 میلیارد تومان رسید و شاخص کل حدود 1300 واحدی منفی خورد تا یک روز دیگر در هفته گذشته شاهد نوسان کمتر از یک درصدی در شاخص کل باشیم.

از منظر تکنیکالی شاخص کل واکنش های منفی را به محدوده 2.2 میلیون واحدی در طول هفته گذشته از خود شان داد و بازار کمی عقب نشینی کرد اما اهالی تکنیکالیست بازار همچنان بر الگوی کلاسیک ایجاد شده در بازه زمانی بلندمدت بازار تاکید دارند چرا که هنوز اعتبار این الگوی کلاسیک قدیمی خدشه دار نشده است و استراتژی تکنیکالیست ها در این زمینه همچنان پا بر جاست.

اگر بخواهیم در بازه زمانی کوتاه‌تری به بازار نگاه کنیم شاخص در محدوده 2 میلیون و 177 هزار واحدی درست همین محدوده‌ای که در آن قرار دارد در حوالی ابتدای آذر ماه به عنوان مقاومتی کوتاه مدت شناخته شد و حالا با شکست این مقاومت در بازه زمانی کوتاه مدت حالا شاخص با افت‌های کوچک هفته گذشته خود  در حال پولبک به این محدوده است.

البته که چندان نمی‌توان به این مقاومت و حمایت‌های کوتاه مدت، در بازار دل بست اما دیدگاه بلند مدت‌تر بازار رشد در روزهای آینده را نوید می‌دهد مگر اینکه اتفاقات دور از ذهن برای بازار رخ دهد که نمونه آن را در اردیبهشت ماه سال جاری دیدیم و باید گفت که تنها چیزی که در جهان ثبات است تغییرات است.

کل-1

کل