به گزارش اکوایران، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری با رشد 16 هزار و 761 واحدی خود را تا نزدیکی‌های محدوده 2.2 میلیون واحدی رساند و رقم 2.197.295 واحد را برای خود ثبت کرد شاخص این موضوع را مدیون مثبت شدن نمادهای پارس، فارس، وغدیر و نماد شپنا می‌داند چرا که بیشترین تاثیر مثبت را این نمادها رو شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران گذاشتند.

 ارزش معاملات خرد بورس اوراق بهادار تهران روی رقم 4400 میلیارد تومان ایستاد و ارزش معاملات صندوق‌های قابل معامله در روز جاری نیز به عدد 3700 میلیارد تومان رسید فرابورسی نیز که روز قبل بیش از 1600 میلیارد تومان ارزش معاملاتی به خود گرفته بود در نهایت روز جاری با 1400 میلیارد تومان ارزش معاملاتی به کار خود پایان داد.

 شستا، خساپا، خودرو و بانک تجارت نمادهایی بودند که بیشترین خروج پول حقیقی را به خود دیدند.

 چند وقت پیش اخابر (مخابرات ایران) در اطلاعیه‌ای عنوان کرده بود که اینترنت ثابت بدون تغییر قیمت مانده است و افزایش نرخی برای این خدمت وجود ندارد که امروز نامه‌ای در بین اهالی بازار سرمایه دست به دست می‌شد که یکی از شرکت‌های ارائه دهنده اینترنت با قیمت اینترنت ثابت را با افزایش 34 درصدی به اطلاع مشترکین خود رسانده است.

 اما خبر دیگر بازار امروز با توجه به افزایش قیمت سکه در بازار این بوده است که فرزین رییس کل بانک مرکزی عنوان کرده است که سکه جدید بانک مرکزی وارد بازار می‌شود. فرزین گفت: ضرب سکه جدیدی در دستور کار است که به بازار عرضه می‌شود؛ سکه‌های جدید بدون تاریخ و به‌صورت تمام بهار آزادی با طرح جدید ضرب شده است.

 همچنین از امروز عرضه طلا به بازار افزایش می‌یابد و این افزایش عرضه از طریق ضرب سکه‌های جدید و عرضه سکه‌های قبلی انجام می‌شود. فرزین در ادامه صحبت‌های خود این موضوع را عنوان کرده است که همواره تلاش داشتیم ذخایر طلای کشور افزایش یابد. اقدامات اخیر باعث افزایش ذخایر ارز و طلای کشور شد. تصمیم جدید ما این است که از چهارشنبه طلا در مرکز مبادله ارزی عرضه شود.

 در بازار امروز صبح سکه رقمی بیش از 34 میلیون و 100 هزار تومان را به خود دید که با خبر فرزین شاهد افت 2 میلیون تومانی آن بودیم.

 شورای نگهبان نیز امروز خبر ساز بود و سخنگوی این شورای نگهبان اعلام کرده است که مصوبه افزایش سن بازنشستگی در بررسی‌های صورت گرفته خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد و مورد تایید قرار گرفت.

 رئیس اداره امور کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: مطابق مصوبه هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار برای کارگزاری‌هایی که تا کنون نتوانستند الزامات دستورالعمل صدور مجوز تأسیس و فعالیت کارگزاری را انجام دهند، محدودیت‌های عملکردی اعمال می‌شود.

 از سویی هم تصویب‌نامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰ هیأت وزیران در خصوص «آئین نامه واردات خودروهای نو» طی نامه شماره ۱۹۳۳۷۸ در تاریخ 23 دی ماه 1402 توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

 خبرگزاری فارس نیز نوشت که رئیس کمیته حقوق و دستمزد مجلس گفته است که حداقل حقوق کارمندان دولت در سال آینده یازده میلیون و پانصد هزار تومان می‌شود. حداقل حقوق کارمندان دولت در سال آینده یازده میلیون و پانصد هزار تومان حدوداً ۱ میلیون تومان هم عائله‌مندی و اولاد به این مبلغ اضافه می‌شود که خارج از این قاعده است و در نهایت تقریباً حدود ۴۰-۴۱ درصد افزایش را خواهد داشت. تقریباً حقوق این افراد ١١. ۵ میلیون تومان خواهد شد.

 بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری خود با رشد بیش از 16 هزار و 700 واحدی همراه شد تا شاخص کل به محدوده 2.2 میلیون واحدی برسد جایی که برای چهارمین بار است در طول سال جاری و بعد از افت شاخص از نیمه اردیبهشت ماه سال جاری آن را لمس می‌کند.

 شاخص کل از منظر تکنیکالی با حمایت ایجاد شده در محدوده 2.150 الی 2.170 به همراه حمایت‌هایی همچون میانگین 55 روزه و 200 روزه خود به همراه خط روند اندیکاتور RSI این بهانه را به دست اهالی تکنیکالیست بازار داد تا بر روی رشد بازار پافشاری کنند و در کنار اهالی بنیادی کار بازار که به قیمت دلار و سود تقریباً مشخص شده شرکت‌ها برای سال 1402 که در گزارش‌های 9 ماهه توسط شرکت‌ها در حال انتشار در سامانه کدال است بر موضوع ارزنده بودند بازار تاکید داشتند و این موضوع که بازار بورس از سایر بازارهای موازی جا مانده است مطلبی بود که مدام بر سر زبان‌ها بود.

 حال باید دید در جریان معاملات فردا -دوشنبه- در بازار بورس اوراق بهادار تهران آیا بازار می‌تواند از پس این مقاومت سخت و سهمگین چند ماهه اخیر برآید و به اعداد و ارقام بالاتری که از نظر کلاسیک‌های بازار اهدافی است که برای الگوی کلاسیک در نظر گرفته شده است برسد یا خیر؟

کل