به گزارش اکوایران، ظرف روز شنبه 30 دی ماه بالغ بر 59 هزار تن آهن‌اسفنجی در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران عرضه شد؛ این رقم نسبت به حجم معمول عرضه هفتگی در این رینگ به مراتب کمتر بود و همین موضوع متقاضیان این محصول را برای رقابت قیمتی در رینگ فولاد ترغیب کرد.

افت عرضه آهن‌اسفنجی را گران کرد

آهن‌اسفنجی در روز شنبه 30 دی ماه با قیمت پایه برابر 11 هزار و 455 تومان در رینگ صنعتی بورس کالای ایران عرضه شد؛ برای 59 هزار تن محصول عرضه شده در این بازار، تقاضایی بالغ بر 122 هزار تن به ثبت رسید؛ به این ترتیب نسبت 2 برابری تقاضا نسبت به عرضه، زمینه رقابت قیمتی متقاضیان در رینگ فیزیکی بورس کالای ایران را مهیا کرد.

متقاضیان آهن‌اسفنجی برای کسب سهم از عرضه این محصول رقابت قیمتی 20 تا 25 درصدی را بر روی آن به ثبت رساندند. بیشترین نرخ فروش آهن‌اسفنجی از این بازار مربوط به محصول فولاد غدیر نی‌ریز بود. متوسط رقابت 25 درصدی برای این محصول باعث شد تا میانگین قیمت معامله آن به 14 هزار و 300 تومان برسد. کمترین نرخ فروش این محصول نیز مربوط به محصول پارس فولاد سبزوار بود که متوسط رقابت 20 درصدی، میانگین نرخ فروش را به  13 هزار و 700 تومان رساند.

میانگین نهایی نرخ فروش آهن‌اسفنجی از رینگ روز گذشته به 13 هزار و 888 تومان رسید؛ این در حالی بود که ظرف هفته قبل برابر شنبه 23 دی ماه همین محصول با میانگین قیمت 12 هزار و 271 تومان معامله شده بود. به این ترتیب در بازه هفتگی 7.6 ئدرصد بر نرخ آهن‌اسفنجی افزوده شد.