به گزارش اکوایران، در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 26 هزار و 527 واحد ریزش کرد و به رقم 2 میلیون و 120 هزار و 35 واحد رسید. اما شاخص کل هم‌وزن 15 هزار و 658 واحد پایین آمد و در رقم 724 هزار و 116 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 394 واحد افت کرد و به رقم 25 هزار و 129 رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز کاهش 3 هزار و 482 واحدی داشت و به سطح 132 هزار و 218 واحد رسید. 

در پایان معاملات ‌روز سه‌‌شنبه، 15 درصد بازار رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 85 درصد از نمادهای بازار افت کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت کمباین سازی ایران (تکمبا)، شرکت صنایع سیمان دشتستان (سدشت) و شرکت پارس سرام (کسرام) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت آ س پ (آ.س.پ)، شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب (ثغرب) و شرکت بازرگانی و تولیدی مرجان کار (کمرجان) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان)، برکت (شرکت گروه دارویی برکت) و سخاش (شرکت سیمان خاش) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان)، شرکت عطرین نخ قم (نطرین) و شرکت کشاورزی و دامپروری ملارد شیر (زملارد) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، 31 نماد صف خرید داشتند و 130 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 6 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 87 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 80 درصدی به 387 میلیارد تومان رسید.

021103

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات آخرین روز هفته می‌روند که دیروز دامنه ریزش شاخص بلندتر شد.

شاخص کل بورس تهران با پیشرانی نمادهای شپنا، فولاد، تاپیکو، فملی، اخابر و خودرو، 26 هزار و 527 واحد معادل  1.24 درصد ریزش کرد و شاخص هم وزن نیز با نرخ بیشتر به مقدار 15 هزار و 658 واحد معادل  2.12 درصد سقوط کرد.

دیروز برای نهمین روز پول حقیقی از بورس خارج شد که رقم آن 904 میلیارد تومان بود که نسبت به روز دوشنبه رشد 82 درصدی داشت. نمادهای فصبا، فولاد، وبملت، شستا، فملی، خساپا، وبصادر، وتجارت، وکغدیر و سفار بیشترین خروج سرمایه بازار را داشتند. 

در روزی که اغلب نمادهای بازار قرمزپوش بودند و شاخص هم وزن ریزش کرد، ارزش معاملات خرد سهام تا محدوده 5 هزار میلیارد تومانی بالا آمد و ارزش صف‌های فروش 80 درصد بیشتر شد. 

بدین ترتیب شاخص به فاصله 5 هزار واحدی سطح حمایت بعدی رسید. تحلیل گران تکنیکی سطح 2 میلیون و 115 هزار واحد را به عنوان سطح حمایت مهم شاخص معرفی می‌کنند که در صورت شکسته شدن آن انتظار می‌رود شاخص به مسیر نزولی ادامه دهد.