به گزارش اکوایران ماه فوریه درحالی آغاز شد که هر پوند مس در معاملاتی آتی کامکس آمریکا با نرخ 3.86 دلار معامله شد. با این وجود موسسه فست‌مارکت به رشد بهای این فلز در این ماه امیدوار است.

تجزیه و تحلیل داده‌های معاملات مس ظرف 20 سال گذشته از سوی موسسه فست‌مارکت نشان می‌دهد که نیمه اول فوریه قوی‌ترین زمان برای رشد بهای مس است. به شکل معمول بهای این فلز در این بازه زمانی 15 روزه رشد متوسط 2.4 درصدی را به ثبت می‌رساند. به این ترتیب تحلیلگران این موسسه به رشد بهای مس ظرف روزهای آینده امیدوارند.

داده‌های اقتصادی چین حامی فلز سرخ

تحولات اخیر در چین به چشم انداز مثبت فلز سرخ کمک می کند. چین اخیرا در اقدامی جسورانه میزان ذخایر الزامی بانک‌ها برای اعطای وام را کاهش داد. این تصمیم از پنج فوریه آغاز می‌شود و زمینه‌ساز تزریق حدود یک تریلیون یوآن معادل 140.85 میلیارد دلار به اقتصاد خواهد بود. به نظر می‌رسد سیاست‌گذاران چینی بازگشت اقتصاد این کشور به مسیر رشد را به شکل جدی مد نظر دارند و در این مسیر از افزایش تزریق نقدینگی به بازار استفاده می‌کنند.

فروکش تورم آمریکا، سیگنال مثبت برای بازار مس

داده‌های اقتصادی ایالات متحده آمریکا نیز در شرایط کنونی حامی دیگری برای فلز سرخ است. داده‌های تورمی آمریکا حاکی ز کاهش تورم مطابق انتظار است و این موضوع دست فدرال رزرو برای آغاز سیاست کاهش نرخ بهره در سال جاری را باز می‌کند. اخذ این سیاست می‌تواند از رشد نرخ در بازارهای کالایی حمایت جدی کند. به این ترتیب باید اذعان کرد که پس زمینه اقتصاد جهانی، شرایط مطلوبی را برای مس ترسیم می‌کند.

اگرچه فست مارکت به رشد بهای مس در نیمه ابتدایی ماه فوریه امیدوار است؛ اما تحلیلگران این موسسه بر این باورند که اقتصاد جهانی در سال 2024 می‌تواند دستخوش شرایط ناپایداری شود و این موضوع سیگنالی منفی برای این بازار در میان و بلند مدت به همراه خواهد داشت.