به گزارش اکوایران، در معاملات روز شنبه بیست و هشتم بهمن ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 18 هزار و 517 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 60 هزار و 22 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با کاهش 6 هزار و 226 واحدی در رقم 721 هزار و 401 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت 251 واحدی به رقم 24 هزار و 617 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با ریزش هزار و 136 واحد به سطح 134 هزار و 268 واحد رسید.

تداوم خروج پول حقیقی از بورس

روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای نهمین روز معاملاتی متوالی منفی شد و 322 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد که نسبت به روز چهارشنبه 53 درصد افزایش یافته است.

امروز نماد وبملت بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 27 میلیارد تومان بود. پس از بانک ملت، نمادهای خساپا، ذوب، شتران و نوری بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای بیوتیک، گلدیرا، آردینه، کلوند و فنر تعلق داشت.

021128

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز فولاد، شپنا و شتران نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای سدشت، سیدکو و سصفها از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای بپاس، آریا و هرمز بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای شپاس، حخزر و بگیلان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد وبملت بیشترین تراکنش را داشت و داتام و فولاد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز فنر، بیوتیک و فصبا بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 40 هزار و 814 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 32 هزار و 62 میلیارد تومان بود که 79 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 7 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 795 میلیارد تومان رسید. 

021128

نمادهای پرمعامله بورس تهران

در معاملات امروز نماد فنر بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 145 میلیارد تومان بود. 

پس از فنر، خساپا بیشترین ارزش معاملات را داشت و ذوب رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد شتران و نوری در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام خساپا با تعداد 338 میلیون و 724 هزار و 906 سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وساخت تعلق داشت. دو نماد شتران و تلیسه نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات شنبه، 51 نماد صف خرید داشتند و 69 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 55 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 562 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 39 درصدی به 279 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

021128