به گزارش اکوایران، در معاملات روز سه‌شنبه بیست و چهارم بهمن ماه 1402، شاخص کل بورس تهران هزار و 594 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 90 هزار و 304 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با کاهش 2 هزار و 204 واحدی در رقم 732 هزار و 594 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت 141 واحدی به رقم 25 هزار و 83 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با ریزش 390 واحد به سطح 136 هزار و 219 واحد رسید. 

خروج پول حقیقی از بورس

روز سه‌شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 226 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد.  

امروز نماد خساپا بیشترین خروج پول حقیقی را داشت که ارزش آن 46 میلیارد تومان بود. پس از خساپا، نمادهای وبملت، دی، شستا و وپاسار بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین ورود پول حقیقی به نمادهای بیوتیک، پکویر، فسبزوار، دفارا و زشگزا تعلق داشت.

021124

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌های بازار سهام

امروز کچاد، کگل و اخابر نمادهای قرمز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای فارس، شپنا و شستا از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای بپاس، خاور و هرمز بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای انتخاب، ثباغ و فنر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد خساپا بیشترین تراکنش را داشت و شستا و وبملت در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز فنر، کرومیت و فصبا بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 19 هزار و 765 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 12 هزار و 162 میلیارد تومان بود که 62 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 12 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 3 هزار و 654 میلیارد تومان رسید. 

021124

نمادهای پرمعامله بورس تهران

در معاملات امروز نماد فولاد بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 119 میلیارد تومان بود. 

پس از فولاد، کرومیت بیشترین ارزش معاملات را داشت و خساپا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد شستا و وبملت در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام شستا با تعداد 695 میلیون و 291 هزار و 851 سهم در صدر قرار گرفته است. خساپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وبملت تعلق داشت. دو نماد فولاد و فاذر نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات سه‌شنبه، 50 نماد صف خرید داشتند و 52 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 7 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 323 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 29 درصدی به 156 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

021124