به گزارش اکوایران، در معاملات روز شنبه چهارم آذر ماه 1402، شاخص کل بورس تهران 2 هزار و 313 واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح 2 میلیون و 20 هزار و 17 واحد رسید. 

شاخص کل هم‌وزن بورس نیز با ریزش 492 واحد در رقم 705 هزار و 731 واحدی ایستاد. 

شاخص کل فرابورس با افت 9 واحدی به رقم 25 هزار و 103 واحد رسید. همچنین شاخص هم وزن فرابورس با افزایش 291 واحد به سطح 128 هزار و 32 واحد رسید. 

ورود سرمایه به بورس

روز شنبه خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای چهارمین روز مثبت شد و 43 میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام وارد شد.  

امروز نماد های وب بیشترین ورود پول حقیقی را داشت که ارزش آن 23 میلیارد تومان بود. پس از های‌وب، نمادهای بورس، کترام، مبین و وپترو بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

در سوی دیگر، بیشترین خروج پول حقیقی به نمادهای فملی، وبملت، نوری، خودرو و وشهر تعلق داشت.

020904

نمادهای پیشران بازار سهام

امروز فولاد، شستا، شتران نمادهای قرمزپوش بورس بودند که بیشترین اثر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل اخابر، نوری و وغدیر از نمادهای سبز بودند که اثر مثبت بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای وسپهر، آریا و فرابورس بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند و نمادهای فصبا، بپیوند و مادیرا بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نماد ثامان بیشترین تراکنش را داشت و کترام و های وب در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز فصبا، کرومیت و بمولد بیشترین تراکنش را داشتند.  

ارزش معاملات سهام

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 10 هزار و 847 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه هزار و 811 میلیارد تومان بود که 17 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می‌شود.

ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 2 درصدی به نسبت روز معاملاتی قبل به رقم 4 هزار و 110 میلیارد تومان رسید. 

020904

نمادهای پرمعامله بورس تهران

در معاملات امروز نماد کگل بیشترین ارزش معاملات  بازار سهام  را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 227 میلیارد تومان بود. 

پس از کگل، شتران بیشترین ارزش معاملات را داشت و کترام رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن، دو نماد فملی و های وب در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات نیز سهام های وب با تعداد 347 میلیون و 537 هزار و 628 سهم در صدر قرار گرفته است. شستا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خساپا تعلق داشت. دو نماد کرمان و خودرو نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

صف‌های خرید و فروش بورس  

در معاملات شنبه، 58 نماد صف خرید داشتند و 56 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 24 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 167 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 3 درصدی به 301 میلیارد تومان رسید.

نقشه بازار سهام بر مبنای ارزش معاملات

020904