به گزارش اکوایران، در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 32 هزار و 51 واحد رشد کرد و به رقم 2 میلیون و 172 هزار و 216 واحد رسید. اما شاخص کل هم‌وزن 3 هزار و 971 واحد بالا آمد و در رقم 739 هزار و 754 واحد ایستاد. شاخص کل فرابورس 147 واحد رشد کرد و به رقم 25 هزار و 187 رسید. شاخص هم وزن فرابورس نیز افزایش 389 واحدی داشت و به سطح 135 هزار و 976 واحد رسید. 

در پایان معاملات ‌روز سه‌‌شنبه، 48 درصد بازار رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 52 درصد از نمادهای بازار افت کرد.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت نوسازی و ساختمان تهران (ثنوسا)، شرکت پالایش نفت اصفهان (شپنا) و شرکت کارخانجات قند قزوین (قزوین) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود (ثرود)، شرکت بیمه اتکایی ایرانیان (اتکای) و شرکت تولید برق ماهتاب کهنوج (بکهنوج) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای خوساز (شرکت محورسازان ایران خودرو)، ولصنم (شرکت لیزینگ صنعت و معدن) و کساپا (شرکت سایپا شیشه) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان)، شرکت سرمایه گذاری تدبیرگران (سدبیر) و شرکت فراسوز یزد (کایزد) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات سه‌شنبه، 46 نماد صف خرید داشتند و 57 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 16 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 87 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 279 درصدی به هزار و 85 میلیارد تومان رسید.

021215

پیش بینی بورس امروز

معامله‌گران در شرایطی به استقبال معاملات آخرین روز هفته می‌روند که دیروز بورس تهران پس از یک روز وقفه، روند صعودی را از سر گرفت. 

شاخص کل بورس تهران با پیشرانی نمادهای فولاد، شپنا، شبندر، شتران و تاپیکو 32 هزار و 51 واحد معادل  1.5 درصد رشد کرد.

دیروز ارزش معاملات خرد سهام 8 درصد رشد کرد و به 6 هزار و 584 میلیارد تومان بالغ شد.

دیروز پول حقیقی به بورس وارد شد که رقم آن 404 میلیارد تومان بود. نمادهای شپنا، شبندر، شتران، وپارس، وتجارت، خکمک، وبشهر، فن افزار، وبملت و فملی بیشترین خروج سرمایه بازار را داشتند. 

فاکتورهای عملکردی بازار نشان از غلبه نیروهای صعودی دارند. به نظر می‌رسد بورس تهران مطابق سنت سال‌های اخیر، در روزهای پایانی سال روند صعودی پیدا کرده است. بنابراین تداوم رشد بورس در معاملات امروز دور از انتظار نیست.