به گزارش اکوایران، بازار سرمایه روز قبل سرخپوش شد و قیمت‌ها در بازار سرمایه نزولی شدند. در شرایطی که بازار ارز و طلا روز گذشته افزایش یافت، بازار سرمایه سرخپوش شد ولی ارزش معاملات خرد در محدوده ۶ هزار میلیارد تومانی قرار گرفت.

پیش از این ارزش معاملات خرد بازار سرمایه در کانال سه هزار میلیارد تومانی قرار داشت و اکنون بهبود ارزش معاملات خرد بازار سرمایه و تثبیت در کانال شش هزار میلیارد تومانی در گام اول قدم خوبی است.

هرچند روز قبل نماد خودرو با خروج سرمایه حقیقی مواجه شد ولی تابلوی این نماد اطلاعات جالبتری برای بررسی دارد. حجم معاملات در نماد خودرویی برای دومین بار در هفته جاری بالای یک‌میلیارد ثبت شد که از اردیبهشت ماه بی‌سابقه بوده است.

افزایش قابل توجه حجم معاملات در گروه خودرو یک علامت مثبت است، علاوه بر این در شرایطی که بازار سرمایه روز قبل اصلاح کرد، ایران خودرو خود را در محدوده مثبت نگه داشت و حقوقی‌های این نماد پس از مدت‌ها بیشتر خریدار بوده‌اند تا فروشنده.

در صورتی که بازار سرمایه در نیمه دوم معاملات امروز روند مثبت‌تری به خود بگیرد و بهبود یابد می‌توان به ادامه حرکت مثبت بازار سرمایه در این هفته امیدوار بود.

پس از صحبت‌های وزیر اقتصاد در روز شنبه و نامه‌نگاری‌های منتشر شده در خصوص افزایش سرمایه خودرویی‌ها، برخی از تحلیلگران معتقدند که بازارساز سیگنال صعودی بازار سرمایه را صادر کرده و می‌توان منتظر روزهای بهتری در بازار سرمایه بود.

شاخص کل بازار سرمایه مقاومت مهم دو میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی را پیش رو دارد که در دفعات قبل موفق به تثبیت بالای آن نشده بود.

اونس جهانی طلا لیدر شد

روز یکشنبه ربع سکه در مرکز مبادله ارز و طلا عرضه شد ولی دیروز ربع سکه بیشترین افزایش را در بازار تجربه کرد. یکی از دلایل رشد بیشتر طلا و سکه در روز قبل به بهبود وضعیت اونس جهانی طلا برمی‌گردد.

تحلیلگران و معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند که در اواخر سال جاری فدرال رزرو اقدام به کاهش نرخ بهره کند، همین خبر باعث جهش اونس جهانی طلا و ورود آن به کانال دو هزار و ۱۰۰ دلاری شد.

علیرغم رشد قابل توجه قیمت سکه در روز‌ قبل ،حباب سکه امامی کاهش یافت و در کانال ۱۵ درصد قرار گرفت،‌ این اتفاق تایید می‌کند که رشد طلا و سکه در روز قبل بیشتر تحت تأثیر جهش اونس جهانی طلا بوده‌است.

اونس جهانی طلا فعلا افسار رشد طلا و سکه در بازار را در دست گرفته است و لازم است برای بررسی بهتر بازار ارز و طلا به روند اونس جهانی طلا توجه بیشتری شود.

روز پر ریسک برای دلار

با وجودی که معاملات در بازار ارز روز قبل افزایش یافت ولی درهم امارات به محدوده مقاومتی تاریخی برخورد کرد.

شاید همین مسئله سطح حباب درهم را توجیه کند، در گذشته با افزایش قیمت‌ها در بازار ارز حباب درهم رشد می‌کرد ولی اخیرا حباب درهم همزمان با رشد قیمت‌ها در بازار ارز، منفی شده است‌.

‌روزقبل سطح حباب درهم در کانال منفی پانصد تومانی قرار گرفت که نشان‌دهنده سطح خوب درهم موجود در بازار و عدم رشد قیمت از کانال درهم است. ‌

قیمت تتر در معاملات شبانه از سقف روز قبل خود عقب نشسته است، اگر در معاملات روز جاری تتر از دلار حمایت نکند و حباب منفی درهم هم بالا بماند ریسک معامله در دلار رشد می‌کند و احتمال عقب‌نشینی افزایش می‌یابد.