به گزارش اکوایران، هیجانات افزایشی در هفته‌ای که گذشت نیز گریبانگیر بازار ارز و طلا بود. در شرایطی که بازار سرمایه در حفظ سرمایه مردم ناموفق بوده و در هفته گذشته خروج پول از بازار سرمایه ادامه داشت، بازار ارز و طلا با افزایش تقاضا و ورد پول مواجه شد و کام معامله‌گران این بازار شیرین شد.

قیمت دلار تهران در هفته گذشته در سایه تصویب دو طرح ضد ایرانی در کنگره آمریکا، افزایش تنش‌ها میان بانک مرکزی و کانون صرافان و اعلام انحلال این کانون، شکایت ایران از کره جنوبی و افزایش تنش‌ها در خلیج فارس، افزایش یافت. در چنین شرایطی هیجانات افزایشی در بازار ارز مانع اثرگذاری خبر انتقال منابع ایران از عراق به عمان و انجام مذاکرات توسط علی باقری بر قیمت دلار شد.

دلار در هفته گذشته بازدهی ۲.۴ درصدی را کسب کرد ولی ربع سکه با بازدهی ۶.۴ درصدی شرایط بهتری را برای صاحبان خود رقم زد.

دلار در شرایطی روند صعودی به خود گرفته که بازارساز از کانال درهم امارات در حال کنترل بازار ارز است و به‌خاطر کنترل بازارساز، حباب آن پس از کاهش و با فاصله از میانگین هزار تومانی در بازه شش ماهه، برای دومین هفته متوالی در کانال ۴۰۰ تومانی تثبیت شده است.

دلار از مثلث خارج شد

بررسی تکنیکالی دلار نشان می‌دهد که اسکناس آمریکایی توانسته با یک کندل بلند از خط مقاومتی مثلثی که در آن محصور شده بود، خارج شود. اسکناس آمریکایی در حالی وارد فضای ابر کومو شده که حمایت ۴۹ هزار و ۶۰۰ تومانی همچنان می‌تواند حامی آن در صورت اصلاح باشد، ولی اگر سیگنال صعودی اندیکاتور مکدی کارگر باشد، مقاومت‌های نیمه کانال 50 هزار تومانی و نیمه کانال ۵۱ هزار تومانی در برابر دلار قرار گرفته است.

حباب سکه خریداران را پس می‌زند؟

در شرایطی که اونس طلا روند نزولی داشت، سکه امامی با اهرم دلار توانست رشد کند ولی عجله خریداران در این بازار منجر به افزایش حباب سکه شد. حباب سکه در روز سه‌شنبه از میانگین هفتگی، ماهانه و سه ماهه فراتر رفت و خود را به میانگین شش ماهه رساند که نشان می‌دهد در کوتاه‌مدت از روند نزولی خارج شده است ولی با توجه به کاهش ارزش اونس در ادامه هفته، حباب سکه بالاتر رفته که ممکن است باعث عقب‌نشینی خریداران شود.

سکه امامی خط مقاومتی در اندیکاتور آر اس آی را شکسته است و محدوده ۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا محدوده ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مقاومت خط روند صعودی سکه است که پیش‌تر آن را از دست داده بود.‌

امید معامله‌گران سهام به شایعات

شاخص کل در روز سه‌شنبه رشد کرد و خود را در مرز ورود به کانال دو‌ میلیونی قرار داد. اگرچه در آخرین روز معاملاتی هفته قبل، ارزش معاملات خرد بالا رفت ولی همچنان برای ایجاد یک روند صعودی قدرتمند ضعیف است. شایعاتی در میان معامله‌گران دست به دست می‌شود که در بهبود وضع شاخص بی‌تاثیر نیست. موج شایعاتی که هر از گاهی در بازار سرمایه می پیچد و شرایط را برای سهامداران کمی بهتر می‌کند، در بهبود وضعیت بازار سرمایه بی‌تاثیر نیست. این روزها هم دو احتمال در گوشه ذهن معامله‌گران و تحلیل‌گران امید به رشد دوباره را زنده نگه داشته است؛ عرضه دوباره خودرو در بورس کالا و شایعاتی که درمورد احتمال افزایش قیمت بنزین هر از گاهی دست به دست می‌شود و البته تاکنون تکذیب شده، مواردی است که تحلیلگران برای رشد دوباره بدان امید دارند. شاخص گروه خودرو در محدوده حمایتی مهمی است که در صورت افزایش تقاضا می‌تواند تا مقاومت محدوده ۳۰۸ هزار واحدی رشد کند. در غیر اینصورت حمایت محدوده ۲۸۸ هزار واحدی را پیش رو دارد.

شاخص گروه فرآورده‌های نفتی هم در ساعات پایانی روز سه‌شنبه با یک رنج مثبت مواجه شد و سهام شبندر حتی تا صف خرید پیشروی کرد. شاخص فرآورده‌های نفتی هم پس از آنکه حمایت مهم محدوده ۳۸ درصدی فیبوناچی را از دست داد، در حال پولبک به آن است که برای صعودی شدن باید با افزایش حجم معاملات و ورود پول مواجه شود.