به گزارش اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز یکشنبه شاخص‌ کل بورس تهران برای سومین روز ریزش کرد. برای پیش بینی بورس امروز –دوشنبه 21 اسفند- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه شاخص کل 3 هزار و 494 واحد تنزل کرد و شاخص کل هم‌وزن 958 واحد افت کرد. 

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت زغال سنگ نگین طبس (کطبس)، شرکت آبسال (لابسا) و بانک کارآفرین (وکار) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. 

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای پارسیان (شرکت بیمه پارسیان)، قنیشا (شرکت قند نیشابور) و وپارس (بانک پارسیان) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات یکشنبه، 10 نماد صف خرید داشتند و 4 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 78 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 20 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 62 درصدی به 60 میلیارد تومان رسید.

021220

پیش بینی بورس امروز 

دیروز بورس تهران برای سومین روز نزول کرد و شاخص 3 هزار  و 494 افت کرد. دیروز نمادهای فولاد، فارس و تاپیکو بیشترین اثر کاهنده را بر شاخص داشتند. همچنین دیروز ارزش معاملات خرد با افت 10 درصدی به 2 هزار و 998 میلیارد تومان رسید.

روز یکشنبه برای سومین روز کاری سرمایه حقیقی به بورس وارد شد که رقم آن 173 میلیارد تومان بود.

دیروز نمادهای شپنا، شبندر، شتران، وبصادر، وغدیر، ثفارس، فملی، شاراک، خودرو و کماسه بیشترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند. 

اما دیروز برای دومین روز سامانه معاملات فرابورس دچار اختلال بود و معاملات این بازار بعد از ظهر انجام شد. اتفاقی که انتقادها و اعتراض‌ها را افزایش داده است. بنابراین، می‌توان گفت از آن جایی که این اتفاق بی‌اعتمادی‌ها را افزایش داده، ریسک‌ها را نیز تشدید کرده است.