به گزارش اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز یکشنبه می‌روند که روز شنبه شاخص کل بورس تهران رشد کرد. برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه 13 خرداد- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز شنبه شاخص کل 8 هزار و 154 واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن 622 واحد پایین آمد. همچنین شاخص کل فرابورس  6 واحد رشد کرد و شاخص هم وزن فرابورس کاهش 219 واحدی داشت. 

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس شرکت سیمان بهبهان (سبهان)، شرکت کاشی الوند (کلوند) و شرکت ایران یاسا تایرورابر (پاسا) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت پخش هجرت (هجرت)، شرکت بهمن دیزل (خدیزل) و شرکت سرمایه گذاری هامون صبا (وهامون) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای سفار (شرکت سیمان فارس)، کساوه (شرکت صنایع کاشی و سرامیک سینا) و خفنر (شرکت فنرسازی خاور) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان (زماهان)، شرکت داروسازی سبحان انکولوژی (دسانکو) و شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان (حپارسا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات شنبه، 85 نماد صف خرید داشتند و 237 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت 74 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 225 میلیارد تومان کاهش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 54 درصدی به 375 میلیارد تومان رسید.

030312

پیش بینی بورس امروز 

روز شنبه شاخص کل بورس تهران رشد کرد، در 25 دقیقه ابتدایی شاخص بیش از 10 هزار واحد رشد کرد. اما پس از آن روند صعودی متوقف شد و تا پایان معاملات شاخص نوسان کمی را پشت سر گذاشت. 

دیروز نمادهای فملی، فولاد، فارس، شپنا، وبملت و شتران بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند. 

اما دیروز 62 درصد نمادهای بازار سهام قرمزپوش شدند و شاخص هم وزن نیز 622 واحد پایین آمد.

به علاوه، روز شنبه باز هم شاهد خروج پول حقیقی به بازار بودیم و 199  میلیارد تومان پول حقیقی از بازار سهام خارج شد. دیروز نمادهای بوعلی، خودرو، کرومیت، وتوس، وتوسم، رانفور، خفولا، فغدیر، وآذر و وسالت بیشترین خروج سرمایه را داشتند. 

همچنین ارزش معاملات خرد سهام با رشد 64 درصدی به رقم 3 هزار و 664 میلیارد تومان رسید تا پس از 6 روز معاملاتی از کانال 2 همت بالا بیاید، اما همچنان در سطح پایینی قرار دارد. بدین ترتیب شاخص به فاصله 6 هزار واحدی مرز 2 میلیون و 100 هزار واحد رسید. شاخص دیروز برای سومین روز بالا آمد و در صورتی که بتواند پیش از تعطیلات روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، برای چهارمین روز رشد کند و مرز 2 میلیون و 100 هزار واحد را پس بگیرد می‌تواند از شکل گیری روند صعودی صحبت کرد. بنابراین امروز برای بازار سهام روز مهمی است.

030312