به گزارش اکوایران، بازار سهام روز‌ دوشنبه و سه‌شنبه را با روند خروجی جریان پول حقیقی پشت سر گذاشت. ارزش معاملات خرد سهامی که در ابتدای هفته قبل رکورد کمترین سطح چند ساله اخیر خود را با هزار و 563 میلیارد تومان شکسته بود؛ هفته جاری را با سطح 2 همتی طی می‌کند. بازار سهام در روند معاملات روز معاملاتی گذشته شاهد افزایش تراز شاخص کل هم‌وزن و رشد تراز شاخص کل بورس تهران بود. معاملات سهام روز سه‌شنبه شباهت زیادی به روند معاملات سهامی روز دوشنبه داشت. بازار سهام در معاملات سهامی روز سه‌شنبه شاهد سهم 57 درصدی رنگ سبز در نقشه معاملات سهامی بود.

بازهم بورس اوراق بهادار تهران اولویت اول دولت‌مردان شد

دیروز ارزش صف‌های خرید سهام با افزایش 19 درصدی به سطح 481 میلیارد تومانی صعود کرد و ارزش صف‌های فروش نیز بدون تغییر در سطح 267 میلیارد تومانی باقی ماند و شکاف ارزش صف‌های خرید و فروش در بازار سهام افزایش یافت. روز سه‌شنبه سرانه خرید هر کد حقیقی از 24.2 میلیون تومان روز دوشنبه تا 26.8 میلیون تومان افزایش داشت. سرانه فروش هر کد حقیقی افزایش یافت و بار دیگر در سطح 23.5 میلیون تومان ایستاد. با این اوصاف معاملات روز سه‌شنبه شاهد غلبه بیشتر خریداران بود و بار دیگر شکاف سرانه فروش و سرانه خرید افزایش یافت.

برای دیدن آمار معاملات بازار سرمایه در روز سه‌شنبه 6 شهریورماه ورق بزنید.

بازار سهام در حال حاضر شاهد ورود جریان پول حقیقی قابل توجهی به صندوق‌های درآمد ثابت است اما مالکیت حقیقی در میان موقعیت‌های سهامی در حال کاهش است. بورس تهران در این روز‌ها به دلیل محدودیت دامنه نوسان قیمتی درگیر رکود معاملاتی است؛ اما با توجه به احتمال رفع محدودیت‌ دامنه نوسان قیمتی از ابتدای هفته آینده، ممکن است شاهد چرخش روند جریان پول حقیقی و رشد مالکیت حقیقی در بین موقعیت‌های سهامی باشیم.

چشم سرمایه‌گذاران به درآمد انویدیا