به گزارش اکوایران، برای پیش بینی بورس امروز –چهار‌شنبه 12 آبان- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 14 هزار و 66 واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و 376 هزار و 81 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 3 هزار و 532 واحد بالا آمد و در رقم 366 هزار و 636 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 141 واحد رشد کرد و به رقم 19 هزار و 542 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 357 نماد رشد قیمت و 120 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 73 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 24 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت‌های سرمایه گذاری شفا دارو (شفا)، نوسازی و ساختمان تهران (ثنوسا) و مهندسی نصیر ماشین (خنصیر) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن)، سرمایه گذاری تدبیرگران فارس و خوزستان (سدبیر) و صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز (شکام) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای لپارس (شرکت پارس الکتریک)، غشصفا (شرکت پگاه اصفهان) و تکشا (شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت (زکشت)، بیمه تجارت نو (بنو) و شرکت کشت و دام قیام اصفهان (زقیام) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بورس

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز سه‌شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌چهار‌شنبه است. در پایان معاملات روز سه‌شنبه بازار با مازاد تقاضای 176 میلیارد تومانی بسته شد.

ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته 52 درصد رشد کرد و در رقم 267 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به دوشنبه 29 درصد کاهش یافت و 91 میلیارد تومان شد. 

پیش بینی بورس

صف‌های بازار سهام

روز سه‌شنبه نماد خودرو (شرکت  ایران  خودرو) با صف‌ خرید 43  میلیارد تومانی برای دومین روز متوالی در صدر  جدول  تقاضای بازار قرار گرفت. پس از خودرو، نمادهای خساپا (شرکت سایپا) و خگستر (شرکت گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو) بیشترین صف خرید را داشتند.  

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به وسرضوی (شرکت  سرمایه گذاری  سهام عدالت  استان خراسان  رضوی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 25 میلیارد تومانی داشت. پس از وسرضوی، لپارس (شرکت پارس الکتریک) و وسخراج (شرکت سرمایه گذاری استان خراسان جنوبی) بیشترین صف فروش داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

روز گذشته شاخص بورس برای دومین روز صعود کرد تا حرکت پاندولی آن ادامه یابد. در 8 روز کاری بورس در آبان ماه شاخص نوسان زیادی داشته و به تناوب صعود و نزول کرده است. در دو روز ابتدایی آبان ماه شاخص نزول کرد و سپس دو روز صعودی را پشت سر گذاشت پس از آن دوباره 2 روز نزول کرد. در 2 روز اخیر نیز شاخص کل بورس تهران صعود کرده و در مجموع بیش از 35 هزار واحد بالا آمده است. اگر شاخص به روند دو هفته اخیر ادامه بدهد می‌توان در انتظار نزول بازار در آخرین روز کاری هفته بود. اما روندهای درونی بازار چه سمت‌وسویی را نشان می‌دهند؟

دیورز شاخص هم وزن بیش از 3 هزار واحد صعود کرد و 73 درصد نمادها سبزپوش شدند. دیروز تقاضای سهم‌های بزرگ بیش از سهم‌های کوچک و متوسط بازار بود و میزان خروج پول حقیقی از نمادهای کوچک و متوسط بیشتر بود. فولاد، کگل، شبندر، شپدیس، فملی، شپنا، خودرو، پارس، شتران، وتجارت، اخابر، کچاد، خساپا، حکشتی، ومعادن، وبصادر، نوری، فخوز، خبهمن، کاوه و پارسان نمادهای بزرگ و شاخص‌ساز بازار سهام در روز سه‌شنبه بودند. اگر رشد تقاضا و افزایش قیمت نمادهای شاخص‌ساز ادامه یابد شاخص می‌تواند سنت روزهای معاملاتی آبان ماه را بشکند. دیگر نشانه مثبت بازار پیشی گرفتن سرانه خرید حقیقی از سرانه فروش آن‌ها بود. در پایان معاملات سه‌شنبه ارزش صف‌های خرید 52 درصد افزایش یافت و به 267 میلیارد تومان بالغ شد. بدین ترتیب بازار با مازاد تقاضای 176 میلیارد تومانی بسته شد که بالاترین رقم در روزهای کاری آبان ماه است.

با این حال دو روند نزولی بازار تداوم داشته است. دیروز 222 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد و برای دوازدهمین روز متوالی خروج پول حقیقی ثبت شد. همچنین ارزش معاملات خرد باز هم کاهش یافت و به کمترین رقم در 4 ماه اخیر رسید. این پائین‌ترین سطح ارزش معاملات خرد در 88 روز کاری گذشته از 26 خرداد تا به امروز است. بنابراین جهت‌گیری‌های متضادی در بازار وجود دارد. اگر شاخص صعود کند سنت روزهای معاملاتی آبان را شکسته است و پس از یک ماه هت تریک خواهد کرد و رکورد صعود در 3 روز پیاپی را ثبت می‌کند.

پیش بینی بورس